Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Remont wokół Plant [ZDJĘCIA]

Arkadiusz Maciejowski, Piotr Tymczak
Zakończyła się rozbiórka torowiska i jednej z jezdni ul. Podwale. Po świętach rozpoczął się tam kolejny etap robót. Od wtorku ulica została całkowicie wyłączona z ruchu kołowego między ul. Karmelicką a ul. Piłsudskiego.

Jeżeli ktoś musi tam dojeżdżać, bo mieszka w tym rejonie albo dostarcza towar do sklepów, powinien szukać objazdów - mów Witold Norek z krakowskiej drogówki.

W takich sytuacjach najtrudniejsze są pierwsze dni. Z czasem kierowcy przyzwyczajają się do szukania objazdów. Tak było w przypadku rozpoczęcia inwestycji na ul. Podwale 23 marca. Podczas pierwszego etapu robót dało się jednak jeździć nią w jednym kierunku.

Teraz na ul. Podwale ruch samochodowy zostanie wyłączony w całości pomiędzy ul. Karmelicką a ul. Piłsudskiego. - Nie będzie dojazdu do posesji. Zachowane zostanie tylko dojście pieszo. Jeśli pojawi się jakaś wyjątkowa sytuacja, że któryś z mieszkańców będzie musiał od frontu kamienicy dowieźć coś ciężkiego, powinien wcześniej ustalić szczegóły z ekipą remontową, aby znaleźć rozwiązanie - tłumaczy Michał Pyclik z biura prasowego Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Przypomnijmy, że przebudowa ul. Podwale była konieczna ze względu na fatalny stan torowiska. Jest też pierwszym etapem zmiany organizacji ruchu wzdłuż Plant na odcinku od ul. Piłsudskiego do Dworca Głównego. Po realizacji pierwszej inwestycji - na odcinku od Piłsudskiego do Bagateli - zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy.

Ulica Podwale będzie jednojezdniowa z torowiskiem tramwajowym przesuniętym bliżej Plant. Dla samochodów osobowych ma obowiązywać ruch jednokierunkowy na kierunku Karmelicka - Piłsudskiego. Na kierunku przeciwnym powstanie kontrapas dla rowerzystów. Pojazdy komunikacji zbiorowej: autobusy oraz tramwaje będą się poruszały dwukierunkowo po przebudowanym torowisku.

W celu uspokojenia ruchu w tym rejonie mają być zastosowane m.in. rampy najazdowe przed i za poszczególnymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych oraz wyniesienie torowiska tramwajowego o 7 cm powyżej nawierzchni jezdni pasa ruchu dla samochodów. Dzięki temu auta osobowe nie wjadą na pas tramwajowo-autobusowy i nie zablokują pojazdów komunikacji miejskiej.

Docelowy projekt organizacji ruchu dopuszcza częściowe parkowanie na chodniku, zlokalizowanym przy jezdni. Zachowana zostanie też możliwość wjazdu i wyjazdu z ul. św. Anny. Na odcinku ul. Podwale między skrzyżowaniami z ul. Karmelicką i Kapucyńską zaprojektowano zieleńce o szerokości dwóch metrów.

Znajdą się na nich już rosnące drzewa i nasadzona zostanie nowa roślinność. Tam też zlokalizowane będą słupy trakcyjne i oświetleniowe. W rejonie skrzyżowania ul. Podwale z ul. Studencką przygotowane zostaną kraty pod pojedyncze drzewa.

Nowa organizacja ruchu na odcinku od Piłsudskiego do teatru Bagatela (prace potrwają do czerwca tego roku) ma być kolejnym krokiem do uspokojenia ruchu w centrum miasta. Podobne rozwiązanie, a więc jeden kierunek dla samochodów osobowych, zostanie wprowadzany na odcinku od ul. Długiej do Bagateli, który ma zostać przebudowany podczas tegorocznych wakacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto