Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Inwestycje, remonty, przebudowy, zmiany w ruchu

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Plac budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej
Plac budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej ZIM
Remontów i związanych z nimi zmian w ruchu będzie przybywać - mróz nie trzyma, śniegu nie ma, powiało, ale ulew nie było - to idealny czas by robotnicy mogli wrócić na krakowskie drogi. Co to oznacza dla kierowców w najbliższym czasie?

FLESZ - Praca zdalna w Kodeksie Pracy?

od 16 lat

Na skrzyżowaniu ul. Wybickiego i Bratysławskiej

Od środy, 23 lutego, od godz. 8.00 pojawią się utrudnienia w rejonie skrzyżowania ulic Bratysławskiej, Wybickiego i Doktora Twardego.

W ramach kolejnego etapu robót sieciowych na tym skrzyżowaniu, zajęty będzie jeden z pasów do skrętu w prawo z ul. Wybickiego w kierunku ul. Dr. Twardego. Prace prowadzone będą też na przejściu dla pieszych i pasie zieleni.

Nieczynne będzie też przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów na ul. Wybickiego, przed skrzyżowaniem.

Stróżeckiego

23 lutego rozpoczną się pierwsze prace rozbiórkowe w ramach przebudowy ulicy Stróżeckiego. Dojazd dla mieszkańców będzie zapewniony i uzgadniany na bieżąco z wykonawcą. Ulica zostanie przebudowana na całej długości. Zanim pojawi się nowa nawierzchnia - wykonywane będą nowe sieci uzbrojenia terenu: sieć kanalizacji opadowej, sieć wodociągowa z przyłączami oraz sieć kanalizacji sanitarnej. Przebudową objęta jest także sieć oświetlenia ulicznego oraz dojazdy do posesji. Na realizację zadania wykonawca ma sześć miesięcy.

Od 3 marca zmiany na skrzyżowaniu al. 29 Listopada i ul. Lublańskiej

Od czwartku, 3 marca, zmieni się organizacja ruchu w rejonie skrzyżowania alei 29 Listopada i ul. Lublańskiej. Wróci wtedy możliwość skrętu w lewo w kierunku Nowej Huty – informuje Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Kolejny etap tymczasowej organizacji ruchu w tym rejonie, związany z budową kanalizacji deszczowej, potrwa przez około dwa tygodnie. Roboty prowadzone będą w części środkowej al. 29 Listopada, na odcinku przed skrzyżowaniem z Lublańską.

Poprawi się przejezdność – ruch drogowy na al. 29 Listopada w kierunku granic miasta powróci na dotychczasowe pasy. Natomiast w kierunku centrum, po miejscowym zawężeniu, pojedziemy dwoma pasami do na wprost. Zmotoryzowani będą też mieli do dyspozycji pas do skrętu w lewo w ul. Lublańską i w prawo w ul. Opolską.

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać do 17 marca.

Przegląd remontów w dzielnicach (18-24.02)

Dzielnica V – Krowodrza
W dzielnicy V trwa remont ul. Władysława Łokietka, szczegóły TUTAJ.

Dzielnica XVIII – Nowa Huta
W Nowej Hucie rozpoczęły się remonty chodników w dwóch lokalizacjach. Drogowcy pracują na os. Szkolnym 10 (wzdłuż bloku nr 10, wewnątrz podwórka). Obowiązują lokalne zmiany w organizacji ruchu. Roboty potrwają do końca lutego, a ich koszt to 88 tys. zł.

Remontowany jest też chodnik na os. Handlowym 7 (wzdłuż bloku nr 7 i wokół parkingu po przeciwnej stronie). Te prace również zakończą się pod koniec lutego. Koszt remontu to 110 tys. zł.

Przebudowa ulicy Królowej Jadwigi

Ulica Królowej Jadwigi – na odcinku od Robla do Tondosa – zostanie przebudowana/rozbudowana. Dodatkowo rozbudowane zostaną fragmenty ul. Lajkonika i Korzeniowskiego oraz przebudowana zostanie ul. Borowego (w granicy istniejącego pasa drogowego). W pierwszej kolejności realizowane będą prace związane z wymianą lub budową infrastruktury podziemnej, później układane będą chodniki, a na końcu pojawi się nowa nawierzchnia asfaltowa. Koszt inwestycji 7,7 mln zł w zakresie drogowym oraz ponad 2 w zakresie robót na sieci wodociągowej.

W najbliższy czwartek, 24 lutego (po ułożeniu warstw bitumicznych na obecnie przebudowywanym fragmencie ulicy) – rozpoczną się prace na kolejnym, ok. 150-metrowym odcinku ul. Królowej Jadwigi (fragment między ul. Wyrwy-Furgalskiego a ul. Robla). Ruch pojazdów – bez zmian, wahadłowy. Roboty na tym odcinku potrwają do końca marca br.

Zamknięcie fragmentu ul. Zbrojarzy - koniec

Zamknięty pozostaje fragment ul. Zbrojarzy przy skrzyżowaniu z ul. Zakopiańską. Kierowcy muszą korzystać z objazdów ulicami: Montwiłła-Mireckiego, Niemcewicza, Kościuszkowców, Zakopiańską, Jugowicką, Marcika.

W trakcie zamknięcia wymieniane jest torowisko tramwajowe w obrębie przejazdu drogowego. Roboty w tym miejscu potrwają do niedzieli, 27 lutego br.

Klasztorna - koniec

Od piątku, 25.02 od godzin porannych zostanie otwarta dla ruchu ogólnego ul. Klasztorna. Z rozbudowanej ulicy będą mogli korzystać nie tylko mieszkańcy i klienci sklepów, ale też wszyscy użytkownicy.

W zeszłym tygodniu świeżo odremontowana ul. Klasztorna na odcinku od Żaglowej do ronda przy moście Wanda zyskała oznakowanie poziome – są wymalowane pasy ruchu, przejścia dla pieszych i inne znaki konieczne do tego, by Klasztorną można było oddać do użytkowania. Obecnie pracowników wykonawcy – firmy INSTBUD – kończą jeszcze budowę zbiornika retencyjnego, do którego kierowana będzie woda opadowa z ul. Klasztornej. Zbiornik ma pojemność równą dwóm basenom 25 metrowym. Wykonywane są jeszcze drobne poprawki na chodnikach.

Linia do Górki Narodowej: rusza budowa tunelu na ul. Opolskiej

To jeden z najpoważniejszych etapów budowy linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej. Wykonawca zadania rozpoczął realizację tunelu na ul. Opolskiej. Na początku nie będzie zmian w organizacji ruchu.

Budowa tunelu rozpoczęła się na nieczynnej, południowej jezdni ul. Opolskiej. W pierwszym etapie nie zmieni się więc organizacja ruchu. Kierowcy nadal będą mieli dwa pasy ruchu w kierunku Bronowic i jeden pas ruchu w kierunku Nowej Huty.

– Od początku lutego na zamkniętym dla ruchu fragmencie ul. Opolskiej prowadzone były roboty przygotowawcze. Po wytyczeniu ścian wykonane zostały tzw. murki prowadzące. To dzięki nim wybierak, czyli sprzęt do wykonywania szczelin w gruncie, będzie mógł się utrzymać w osi ścian szczelinowych i zachować wymaganą projektem tolerancję osiowości i liniowości tych ścian – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Przy rozpoczęciu robót od strony północnej, konieczna będzie zmiana organizacji ruchu, co poskutkuje przerwą technologiczną na przeorganizowanie placu budowy. O zmianach będziemy informować.

Założony harmonogram robót przewiduje, że realizacja ścian szczelinowych po obu stronach ul. Opolskiej zajmie wykonawcy między 6 a 8 miesięcy. Równolegle budowane będą łącznice poza tunelem, na które jesienią zostanie przełożony ruch w ul. Opolskiej. Wtedy też rozpoczną się pozostałe roboty konstrukcyjne przy tunelu związane z wykonaniem podpory pomiędzy jezdniami, a następnie stropu tunelu wraz z płytami przejściowymi. Kolejnym etapem będzie realizacja infrastruktury i warstw konstrukcyjnych nawierzchni skrzyżowania zlokalizowanego na tunelu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Inwestycje, remonty, przebudowy, zmiany w ruchu - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto