Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budowa tramwaju do Mistrzejowic. Nadchodzi więcej utrudnień w marcu

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema–Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej.
Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema–Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Szymon Korta
Trwa budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic. Plac budowy stale się powiększa, obejmuje już Młyńską, rondo Polsadu, Lublańską. Urzędnicy podsumowali, co na inwestycji wydarzyło się w lutym i zdradzają, jakie zmiany szykują dla mieszkańców i kierowców w marcu. Będzie jeszcze trudniej przejechać przez ten rejon Krakowa.

Co w marcu na budowie linii do Mistrzejowic? 

W połowie miesiąca planowane jest wdrożenie czasowej organizacji ruchu etap 2.4. Zmiany będą dotyczyły ul. Młyńskiej i przesunięcia obecnej przełączki w kierunku północnym. Dodatkowo wyłączone będzie skrzyżowanie ul. Miechowity z ul. Młyńską, a dojazd będzie się odbywał objazdem przez ul. Stanisława ze Skalbmierza.

Zaczęto przygotowania i niwelację terenu pod wykonanie prac żelbetowych na stacji przy rondzie Polsadu oraz będą spawane głowice baret, czyli docelowych słupów podtrzymujących strop stacji. W marcu rozpocznie się również głębienie ścian szczelinowych na stacji przy rondzie Młyńskim i komorze rozjazdowej KST. Będzie to rozpoczęcie robót konstrukcyjnych na tym etapie prac tunelowych. Ponadto, prace będą również obejmowały budowę platform na rondzie Młyńskim, pod estakadą w ciągu ul. Bora Komorowskiego oraz wykop pod ich budowę na ul. Lublańskiej.

Kontynuowane będą prace związane z Sudołem Dominikańskim, które obejmują między innymi dalszy montaż elementów prefabrykowanych i korytowanie zachodniego odcinka ul. Młyńskiej.

Podobnie jak w poprzednich miesiącach, kontynuowana będzie przebudowa licznych sieci podziemnych.

Co się wydarzyło w lutym?

W związku z postępującą budową tunelu, 24 lutego została wprowadzona czasowa organizacja ruchu. Pojawiły się zamknięcia i zwężenia jezdni. Na ul. Lublańskiej ruch pomiędzy rondem Polsadu i rondem Barei obywa się wyłącznie po zachodniej jezdni, na której wyznaczono po jednym pasie ruchu dla każdego kierunku. Dodatkowo, pojawiło się tymczasowe skrzyżowanie z ul. Lublańską na wysokość wyjazdu z ul. Promienistych, gdzie zostaje przekierowany ruch pojazdów od i do al. Bora-Komorowskiego.

Przez cały miesiąc trwały intensywne prace związane z przebudową Sudołu Dominikańskiego. Do końca miesiąca zamontowano 87 elementów prefabrykowanych, które dają łączną długość aż 174m nowego kanału.

1, 15 oraz 29 stycznia odbyły się trzy sesje Rady Budowy, w której uczestniczyli przedstawiciele Partnera Prywatnego oraz Podmiotów Samorządowych, w tym Rady Dzielnic III Prądnik Czerwony i XV Mistrzejowice, oraz zainteresowani mieszkańcy.

Pod koniec lutego odbyło się spotkanie z mieszkańcami dotyczące nasadzeń w rejonie ul. Lublańskiej. Wraz z przedstawicielami Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie omówiono szczegóły w zakresie gatunków drzew i krzewów, ich ekspozycji oraz optymalizacji układu, który odpowiada na potrzeby mieszkańców.

Opaska na depresję - to może być przełom!

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Budowa tramwaju do Mistrzejowic. Nadchodzi więcej utrudnień w marcu - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto