Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kończą się konsultacje w sprawie budowy nowej drogi dojazdowej do osiedla Złocień. Mieszkańcy chcą też tramwaju

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Mieszkańcy Złocienia oczekują nowych rozwiązań komunikacyjnych.
Mieszkańcy Złocienia oczekują nowych rozwiązań komunikacyjnych. Szymon Korta
Do 26 października jest możliwość składania uwag dotyczących projektu budowy drogi łączącej ul. Śliwiaka z ul. Nad Drwiną w Krakowie. Dzięki temu rozwiązaniu mieszkańcy osiedla Złocień mają mieć ułatwiony dojazd w kierunku Płaszowa, omijając w ten sposób ruchliwą ul. Półłanki.

W ramach zgłaszanych uwag mieszkańców pojawiają się postulaty, że konieczna jest równoczesna budowa linii tramwajowej na Złocień. Pojawiły się też sugestie, że do czasu wybudowania połączenia tramwajowego potrzebny byłby buspas w śladzie planowanej linii tramwajowej, a w kolejnym etapie należy dorobić tory, by tramwaj i autobus miały wydzielony pas na tej ulicy. Mieszkańcy przekonują też, że skrzyżowanie ul. Nad Drwiną i Domagały powinno mieć formę ronda.

"Najważniejszą rzeczą jest chyba rozwiązanie skrzyżowania ulic Nad Drwiną i Domagały. Tam w godzinach szczytu jest ogromny ruch. Niektórzy przyjeżdżają tutaj do pracy, inni wyjeżdżają stąd. Nie wyobrażam sobie funkcjonowania tego skrzyżowania bez ronda albo sygnalizacji świetlnej" - zwraca uwagę jeden z mieszkańców.

Koncepcja poddana audytowi obejmuje budowę drogi łączącej ulce Śliwiaka z Nad Drwiną w Krakowie o długości około 500 m wraz z budową mostu nad potokiem Drwina Długa, budową chodników, drogi dla rowerów oraz zatoki autobusowej. W zakresie projektu znajduje się także budowa odwodnienia drogowego i kanalizacji deszczowej oraz oświetlenia ulicznego.

Teren przeznaczony pod inwestycję stanowią grunty orne i nieużytki. Znajduje się w południowo-wschodniej części miasta, w stosunkowo niewielkiej odległości od drogi ekspresowej S7 (IV Obwodnicy Krakowa), węzła autostradowego Kraków Bieżanów, w bezpośrednim sąsiedztwie Krakowskich Zakładów Garbarskich. Od północy teren ograniczony jest ulicą Tadeusza Śliwiaka, od południa ul. Nad Drwiną.

Uwagi dotyczące planów nowej drogi można składać w ramach audytu rowerowego prowadzonego przez Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie.

Miasto bierze pod uwagę budowę w przyszłości linii tramwajowej na os. Złocień. Najpierw jednak musi powstać element wspólny, czyli odcinek od Małego Płaszowa do ul. Domagały. Na to zadanie miasto musiałoby znaleźć ok. 450 mln zł. Budowa linii tramwajowej na os. Złocień, wraz z pętlą to dodatkowo ok. 330 mln zł.

Co Polacy sądzą o programie Przyjazne Osiedle - sonda

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto