Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Kobiecy Akcent" dla studentek UEK

Grzegorz Pękała
Grzegorz Pękała
Dziś o godzinie 13. w krakowskim Uniwersytecie Ekonomicznym podpisano umowę o współpracy uczelni z firmą Accenture. Dzięki niej studentki będą mogły wziąć udział w programie szkoleniowym.

Uczestniczki projektu dowiedzą się m.in. jak kształtować swój wizerunek, budować pozycję w zespole i radzić sobie ze zmianami. Warsztaty poprowadzą - jakże by inaczej - wyłącznie kobiety. Będą to pracownice Accenture, reprezentantki klientów firmy oraz inni eksperci - m.in. Monika Jaruzelska, jedna z topowych polskich stylistek.

W podpisaniu porozumienia udział wzięli prof. dr. hab. Roman Niestrój, rektor UEK, i Małgorzata Korutowska, senior executive (partner) spółki. Accenture świadczy usługi w zakresie konsultingu, nowoczesnych technologii oraz outsourcingu.

- Istnieje problem z rekrutacją kobiet do pracy w konsultingu, który kojarzy się z mobilnością. Postrzegają one zawód jako męski, wielu to nie odpowiada - mówi Agnieszka Miszewska, specjalista ds. rekrutacji Accenture. - Warto uświadomić im z czym tak naprawdę wiąże się ta praca.

Uniwersytet Ekonomiczny został wybrany do edycji pilotażowej akcji "Kobiecy Akcent". - Nie dotarło do nas jeszcze, że Kraków jest centrum outsourcingu i jakie związane są z tym wyzwania - mówił rektor UEK. - Kobiety to nawet do 60 procent naszych studentów. Osiągają doskonałe wyniki, ale nie zawsze mogą znaleźć satysfakcjonującą pracę.

Program ma to zmienić. Póki co: - W Accenture kobiety są w mniejszości. Rekrutujemy je z uczelni ekonomicznych i technicznych. Nie zawsze mają świadomość, na czym polega praca konsultanta, jak rozwijać ścieżkę kariery i dokonywać wyborów - zauważa Małgorzata Korutowska, partner zarządzający w dziale energetyki i zasobów spółki. - Do obecnej pozycji dochodziłam sama, chcę się tym podzielić, by panie nie musiały samotnie uczyć się, jak sobie poradzić w naszej branży.

Jak podkreślały obecne na spotkaniu pracownice firmy, kobiety są elastyczne, sumienne, mają zdolność do podziału uwagi i wiele wnoszą do zespołów. - Nasi panowie chwalą sobie, że koleżanki wnoszą nową jakość do pracy w grupie - twierdzi Magdalena Sawicka, menedżer ds. marketingu.

Warto zaznaczyć, że na spotkaniu zauważono także potrzeby mężczyzn i być może do nich skierowany zostanie nowy program. - Panowie są dobrze przygotowani merytorycznie i nie mają oporów przed aplikowaniem na stanowiska konsultantów. Jednak czasem brakuje im "otoczki" - śmieje się Sawicka. - Niektórym przydałyby się zajęcia z savoir-vivre'u i stylu.


MoDo Aplikacja Ściągnij

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Maturzyści zakończyli rok szkolny. Czekają na nich egzaminy maturalne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto