MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa kładki Kazimierz - Ludwinów w Krakowie rozkręca się. Jest ciężki sprzęt i zamknięte Bulwary Wiślane

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Ciężki sprzęt po obu stronach Wisły zamienił bulwary wiślane w plac budowy
Ciężki sprzęt po obu stronach Wisły zamienił bulwary wiślane w plac budowy Anna Kaczmarz
Było wygradzanie terenu, składowanie materiałów budowlanych, szybka wycinka drzew, ale budowa kładki Kazimierz-Ludwinów nie mogła się rozkręcić w Krakowie. Zmieniło się to w ostatnich dniach. Odcinek Bulwarów Wiślanych został zamknięty, wjechał w to miejsce ciężki sprzęt i mocno ryje w ziemi. Krajobraz nad Wisłą zmienia się...

Ciężki sprzęt nad Wisłą

Kto chciał sobie poleżeć na trawce czy zrobić malownicze zdjęcia nad Wisłą... niech lepiej wybierze inne miejsce niż to pod dawnym Hotelem Forum i po drugiej stronie Wisły. Do akcji wkroczył tu ciężki sprzęt zamieniając bulwary wiślane w prawdziwy plac budowy. Koparki ryją w ziemi przygotowując teraz pod przyczółki kładki Kazmierz-Ludwinów.

Zamknięte bulwary w Krakowie

Od 17 czerwca zamknięta dla ruchu jest dolna części Bulwaru Inflanckiego (lewy brzeg). Czasowe zamknięcie bulwaru po stronie Kazimierza ma związek z rozpoczęciem prac związanych z budową przyczółka kładki po tej stronie Wisły. Ruch pieszo-rowerowy został przekierowany na górny Bulwar Inflancki poprzez istniejące pochylnie. Po drugiej stronie rzeki cześć bulwarów została wygrodzone już kilka miesięcy temu. Długo niewiele się działo po obu stronach, aż do teraz.

Choć inwestycja napotyka przeszkody. Poza tą, że spora grupa mieszkańców nadal nie zgadza się na budowę przeprawy przez Wisłę w tym miejscu. O innych kłopotach pisaliśmy tutaj:

Kładka Kazimierz-Ludwinów

Przypomnijmy, że kładka pieszo-rowerowa Kazimierz–Ludwinów realizowana jest na podstawie umowy pomiędzy Zarządem Inwestycji Miejskich w Krakowie a firmą Primost Południe sp. z o.o. Wartość kontraktu to 113,7 mln zł z terminem realizacji 26 miesięcy. Prace rozpoczęły się w styczniu 2024 roku.

Przeprawa będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości, a w najwyższym punkcie będzie wysoka na blisko 16 m. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego.

Szokująca oferta pracy. Warunkiem uczestnictwo w saunie

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Budowa kładki Kazimierz - Ludwinów w Krakowie rozkręca się. Jest ciężki sprzęt i zamknięte Bulwary Wiślane - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto