To druga akcja informacyjno-promocyjna zachęcająca do płacenia podatków w stolicy Małopolski. W tym hasło przewodnie brzmiało "Ulokuj swój podatek w Krakowie, a każdego dnia przekonasz się, co potrafi zdziałać!", pierwsza była zatytułowana "Kraków - tu płacę podatki!". Kampania ma za zadanie pokazać, jak wiele można zmienić w mieście dzięki podatkom wpływającym do budżetu miasta.
Czytaj też: W Krakowie rozdają świeże powietrze w puszkach
Akcja jest skierowana do wszystkich osób, które mieszkają lub pracują w Krakowie, ale z podatku rozliczają się w innej miejscowości. Zgodnie z prawem zameldowanie nie jest warunkiem koniecznym do odprowadzania podatku PIT - wystarczy złożyć formularz aktualizacyjny ZAP-3.
W Krakowie mieszka około 150 tysięcy osób płacących podatki gdzie indziej. Wpływy z PIT-u są dużym zastrzykiem gotówki dla miasta - każda osoba to korzyść rzędu około 1500 złotych. W tym roku do kasy miasta wpłynęło 10,5 miliona złotych od nowych podatników.
- Mamy trzy tysiące osób płacących podatki w Krakowie więcej w stosunku do roku 2012. W ciągu dwóch lat przybyło nam dziewięć procent podatników z szacowanych 150 tysięcy niepłacących podatku w Krakowie, a tu mieszkających i pracujących – cieszy się Bogusław Kośmider, przewodniczący Rady Miasta Krakowa.
Kośmider zapowiedział, że przyszłoroczna akcja opierać się będzie m.in. na sprawdzonych do tej pory wzorcach: konkursach i nagrodach dla tych, którzy zaczną płacić podatki w Krakowie. Choć miasto planuje wprowadzenie również niekonwencjonalnych metod.
- Za dwa lata skłaniam się ku bardziej radykalnym rozwiązaniom, ku dużemu programowi lojalnościowemu dla każdego płacącego podatki w Krakowie. Mogłyby to być np. odczuwalne ulgi związane z zakupem abonamentowych biletów na komunikację miejską - wyjaśnia radny.
W latach 2012-2013 przybyło 7 045 osób płacących podatki w Krakowie. Najwięcej nowych podatników zarejestrowało się Krakowie z Dzielnicy VIII Dębniki - 1153 osób i IV Prądnik Biały - 780.Najwyższy procentowy wzrost w stosunku do liczby mieszkańców zanotowano w dzielnicach: X Swoszowice - wzrost o 2,56 proc., XIII Podgórze - 2,47 proc. i VIII Dębniki - 2,44 proc.
Do płacenia podatku w Krakowie zachęcało 80 billboardów, 50 citylightów i 700 plakatów rozmieszczonych w pobliżu najważniejszych krakowskich tras komunikacyjnych. Akcję wspierały spoty reklamowe w komunikacji miejskiej oraz kampania w lokalnej prasie, internecie oraz w serwisach społecznościowych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?