Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kolejna wycinka drzew, która wzbudzi kontrowersje. Tym razem na bulwarach Wisły, pod kładkę Kazmierz-Ludwinów

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Wideo
od 12 lat
Wycinka na Lublańskiej, wycinka na al. 29 Listopada, na Tynieckiej, a teraz... drzewa znikają z Bulwarów Wiślanych! Krakowianie grzmią w internecie, że na wiosnę słuchać głównie ryk pił łańcuchowych w naszym mieście. Powód wycinki? Drzewa kolidują z budową kładki pieszo-rowerowej Kazimierz-Ludwinów, która trwa już od paru miesięcy, ale właśnie prace zajęły drugi brzeg Wisły od strony Kazimierza.

"Zadanie zostanie zrealizowane z jak najmniejszą ingerencją w zieleń. Do wycięcia zaplanowano jedynie dwa drzewa, w zamian za które nasadzonych będzie osiem okazów. Jedno drzewo zostanie przesadzone" - zaznaczali urzędnicy kiedy inwestycja się rozpoczynała. Ale brak tych dwóch drzew (pytamy urzędników czy na pewno wycięto tylko dwa) to duża zmiana w tym miejscu. A ponadto wycinek w Krakowie ostatnio jest po prostu tyle, i to w ważnych dla mieszkańców miejscach, że pojawiają się wątpliwości czy ktoś nad tym panuje...

Kładka Kazimierz-Ludwinów

Kładka pieszo-rowerowa Kazimierz – Ludwinów realizowana jest na podstawie umowy pomiędzy Zarządem Inwestycji Miejskich w Krakowie a firmą Primost Południe sp. z o.o. Wartość kontraktu to 113,7 mln zł z terminem realizacji 26 miesięcy.

Przeprawa będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości, a w najwyższym punkcie będzie wysoka na blisko 16 m. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego.

"To inwestycja zaplanowania i realizowana przede wszystkim z myślą o mieszkańcach Krakowa. Przeprawa będzie stanowić dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. Przejazd rowerem z dzielnic południowych do centrum będzie krótszy niż obecnie, a mieszkańcy Starego Miasta będą mieli łatwiejszy dostęp do atrakcyjnych terenów zielonych Podgórza, choćby Plant im. Floriana Nowackiego czy doliny rzeki Wilgi. Nie bez znaczenia jest też szansa na ożywieniem brzegów Wisły i powtórzenie sukcesu oddanej w 2010 r. kładki o. Laetusa Bernatka. Równie istotny jest także fakt, że po realizacji tej inwestycji poprawi się stan infrastruktury komunalnej po obu stronach Wisły dzięki przebudowie sieci podziemnych" - dodają urzędnicy.

Testy krwi prognozują ryzyko zawału serca

emisja bez ograniczeń wiekowych

Czy miłość to romantyzm czy biologiczna kalkulacja?

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto