Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

ZTM zmieniło stronę internetową z rozkładem jazdy "z myślą o pasażerach". Pasażerowie nie potrafią z niej korzystać. "To totalna porażka"

Kacper Komaiszko
Kacper Komaiszko
fot. ztm.waw.pl
Na znanej dotąd pasażerom stronie internetowej o adresie www.ztm.waw.pl nie sprawdzimy już rozkładu jazdy. Miasto postanowiło o uruchomieniu nowego serwisu dla pasażerów. Dotychczasowy portal Zarządu Transportu Miejskiego kierowany jest obecnie do osób i firm współpracujących z tą jednostką. Zmiana niestety nie przypadła do gustu osób korzystających z miejskiej komunikacji. W mediach społecznościowych skarżą się, że nowa strona jest nieczytelna i mało intuicyjna. Szczegóły w artykule poniżej.

Kosztowna zmiana

Miasto od kilku miesięcy informowało o zmianach, jakie zamierza wprowadzić w serwisach internetowych Zarządu Transportu Miejskiego. Wraz z końcem listopada zapowiadana reorganizacja systemu weszła w życie. Odtąd pasażerowie nie mogą już sprawdzić rozkładu jazdy w znanej dotąd witrynie - www.ztm.waw.pl. Teraz "stara" witryna jest serwisem kierowanym dla dla osób i firm współpracujących z Zarządem Transportu Miejskiego. Możemy znaleźć na niej m.in. informacje prasowe, informacje o konsultacjach społecznych, planowanych inwestycjach czy informator statystyczny. Z kolei rozkład jazdy, informacje o zmianach w komunikacji i utrudnieniach czy taryfie biletowej publikowane są w nowym serwisie - www.wtp.waw.pl.

Zmiana najprawdopodobniej pochłonęła ogromne środki finansowe z budżetu miasta. Z ogólnodostępnych dokumentów wynika, że w 2019 roku władze Warszawy planowały zbudować systemy informatyczne dla Zarządu Transportu Miejskiego za ponad 3,5 mln zł. Do stołecznego ratusza zwróciliśmy się z prośbą o przedstawienie harmonogramu prac związanych z tą inwestycją oraz ujawnienie sumy przeznaczonej konkretnie na modernizację stron internetowych. Niestety do chwili obecnej nie uzyskaliśmy odpowiedzi na zapytanie.

Pasażerowie: "To totalna porażka"

Problem w tym, że milionowa inwestycja dla mieszkańców jest nie tylko bezużyteczna, ale i kłopotliwa. Internauci skarżą się, że nowa strona z rozkładem jazdy jest nieczytelna, nieintuicyjna i nieprzyjazna dla użytkowników. W sieci z łatwością znajdziemy komentarze rozgoryczonych pasażerów.

  • "Kiedyś najlepsza strona z publiczną komunikacją gdzie łatwo i szybko znalazłam rozkład czy połączenie. Teraz jedna z gorszych."
  • "Czym tu się chwalić? Raczej trzeba posłuchać użytkowników, podwinąć rękawy i do roboty. Naprawiać, naprawiać, naprawiać..."
  • "Wcześniejsza wersja była strony była czytelna i przejrzysta. Teraz to masakra"
  • "Nowa strona to totalna porażka."

Co najbardziej przeszkadza pasażerom w nowej witrynie? Wśród wad nowego serwisu wymieniają m.in. zbyt intensywne kolory szaty graficznej, problem z korzystaniem z wyszukiwarki rozkładu, powolne działanie strony, a nawet błędne godziny odjazdów autobusów.

Zarząd Transportu Miejskiego zapytaliśmy o możliwość powrotu do starej wersji strony internetowej. Wraz z momentem otrzymania odpowiedzi niezwłocznie opublikujemy ją w tym artykule.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto