W czasach recesji firma, która zwiększa zatrudnienie o 10 proc. to prawdziwy ewenement, szczególnie gdy jest to przedsiębiorstwo działające na wysoce konkurencyjnym rynku handlu papierem. Gdy dodać, że ten krok jest konsekwencją zwiększenia sprzedaży aż o 40 proc., to znaczy, że albo trzeba zasługę przypisać reklamującemu papier ksero, komiksowemu kotu Garfieldowi, albo w ogóle warto się firmie przyjrzeć bliżej...
Cezex, bo o nim mowa, powstał w Warszawie, na fali wielkiej przemiany w 1989 roku. Troje wspólników - przyjaciół z klubu turystycznego, odkryło nowy pomysł na życie. Zaczęli od importu papierów wyższej klasy niezbędnych dla biznesu i papierów specjalistycznych dla biur m.in typu multicopy. Dziś firma ma 260 pracowników i zajmuje czołowe miejsce w branży. Jeden ze wspólników już niestety nie żyje, wspólniczka Iwona Trochimczuk zajmuje dziś także miejsce w zarządzie, kierując logistyką firmy, a prezes i jedyny dziś właściciel firmy, Cezariusz Szlachcic prowadzi całość przedsięwzięcia...
- Miło mnie zaskakuje - podkreśla - że dla naszych klientów bardzo istotne jest, iż nasze przedsiębiorstwo to firma o wyłącznie krajowym kapitale. Także dzięki temu, w ciągu ostatniego roku, od II kwartału 2001 do zwiększyliśmy sprzedaż aż o 40 proc.
W Krakowie firma jest obecna już od 11 lat. Grupą kilkunastu pracowników kieruje Krzysztof Cymerkiewicz.
- W systemie komputerowym zarejestrowanych mamy 4600 klientów z czego połowa dokonuje stałych zakupów. Na pochodzącym od nas papierze drukuje się 5 tygodników, 2 miesięczniki, stale współpracujemy z pięcioma największymi w Małopolsce agencjami reklamowymi. To właśnie na papierze od nas drukowane były zaproszenia na krakowskie spotkania z cesarzem Japonii i okolicznościowy folder - dodaje.
- Wiadomo jaką opinię na świecie mają papiery japońskie - podkreśla rzecznik spółki, Bartosz Lewicki, - Mmyślę, że z tej konfrontacji gospodarze wyszli z honorem.
Oczywiście sukces rynkowy musi mieć swoje oparcie w działaniach promocyjnych. Jednym z nich jest sponsoring, dlatego właśnie na papierach od Cezexu wydrukowane zostały plakaty na rozpoczynające się w niedzielę imprezy Międzynarodowej Letniej Akademii Jazzu...
- To bardzo wartościowe przedsięwzięcie, organizowane od 8 lat przez krakowską Szkołę Jazzu i Muzyki Rozrywkowej przy współpracy z Webster University w Sant Louis - zauważa Lewicki. - Po raz trzeci spotkania setki młodych muzyków odbywają się w Krakowie, w tym roku pod batutą Michaela Parkinsona, b. doradcy prezydenta Clintona do spraw klutury.
Dzięki takim m.in. przedsięwzięciom, udaje się firmie niezmiennie utrzymywać najwyższą pozycję w branży. Cezex obecny jest w rankingach Polityki, Gazety Finansowej, Gazety Bankowej i Home&Market, który przyznał jej nawet tytuł jednej z ,Lokomotyw Polskiej Gospoadrki". I jest coś na rzeczy, bo w wielu przypadkach jakość papieru firmowego, wizytówek, druków reklamowych wpływa na powodzenie w biznesie.
Przedsiębiorstwo pracuje w formule Business to Business i tylko warszawski salon papieru daje mu kontakt z odbiorcami indywidualnymi, niemniej bezbłędnie reaguje na potrzeby rynku.
- Obecnie przyglądamy się pilnie tornistrom polskich uczniów i mamy w tej sprawie pewien pomysł - stwierdza Lewicki. Ale o tym przy innej okazji.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?