Z nowej stacji w Krakowie pociągi w końcu dojadą do Skawiny

Arkadiusz Maciejowski
Arkadiusz Maciejowski
PKP PLK/FACEBOOK KRAKÓW PO KOLEI
Udostępnij:
Już od 12 grudnia pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej zaczną zatrzymywać się na stacji Kraków Bonarka, by dojechać m.in. do Skawiny. Podróż potrwa zaledwie kilkanaście minut. W tzw. godzinach szczytu komunikacyjnego pasażerowie będą mogli skorzystać z przynajmniej dwóch połączeń na godzinę. Dla przykładu pociąg odjedzie o godz. 06.06 a następny o 06.23. Przejdź do galerii zdjęć i zobacz, jak prezentuje się ta nowa stacja.

- Stacja Kraków Bonarka to dobry przykład kolejowych zmian, jakie PKP Polskie Linie Kolejowe SA przeprowadzają pod Wawelem. Dzięki inwestycji powstały dwa nowoczesne perony, kładka dla podróżnych i zaawansowany system sterowania ruchem pociągów. Już 12 grudnia stacja zacznie obsługiwać połączenia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej do Skawiny. Rozkład jazdy jest na www.portalpasazera.pl - podkreślają w PKP PLK.

Jak informują Koleje Małopolskie, ich oferta przewozowa po raz pierwszy od 2018 r. zostanie w znaczący sposób rozszerzona. 12 grudnia 2021 r. pociągi Kolei Małopolskich wyruszą na nowe trasy: Kraków Główny / Kraków Podgórze – Skawina oraz Kraków Główny – Trzebinia – Oświęcim. Stanowi to pierwszy krok do docelowego wydłużenia tras Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej SKA2 i SKA3 po zakończeniu modernizacji krakowskiego węzła kolejowego.

"Po blisko 4 latach przerwy na trasę Kraków - Skawina wrócą pociągi w dużej częstotliwości. Uruchomionych zostanie aż 38 nowych pociągów, z czego 20 kursów będzie jeździć codziennie, natomiast dodatkowych 18 uzupełni ofertę w dni robocze. Z uwagi na wciąż trwające prace modernizacyjne na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów dojazd do stacji Kraków Główny nowych pociągów nie byłby możliwy. W związku z tym większość z nich rozpocznie lub zakończy bieg na zlokalizowanym na estakadzie przystanku osobowym Kraków Podgórze. Lokalizacja ta stanowi dogodny punkt przesiadkowy na Komunikację Miejską w Krakowie, a honorowanie biletów kolejowych w tramwajach po trasie linii nr 3 ułatwi dojazd do centrum miasta" - zaznaczają w Kolejach Małopolskich.

W nowym rozkładzie jazdy Koleje Małopolskie rozpoczną również obsługę większości połączeń na trasie Kraków – Trzebinia – Oświęcim – aż 22 spośród 32 pociągów w tej relacji.

- W największym stopniu pozwoli to na poprawę oferty na odcinku Kraków – Trzebinia, gdzie wspólnie z pociągami kursującymi w relacji Kraków – Katowice podstawowa częstotliwość kursowania w ciągu dnia wyniesie ok. 30 minut. Więcej połączeń niż dotychczas zostanie także uruchomionych na odcinku pomiędzy Oświęcimiem a Trzebinią. W związku z wciąż trwającymi pracami modernizacyjnymi na linii kolejowej nr 93, w tym dzienną przerwą w ruchu w godzinach 10:00 – 14:00 pomiędzy Trzebinią a Chrzanowem, w dalszym ciągu pasażerowie muszą liczyć się ze znaczącymi utrudnieniami - połowa kursów na odcinku Oświęcim – Trzebinia będzie obsługiwana zastępczą komunikacją autobusową - dodają.

ZMIENIONY ROZKŁAD JAZDY NA TRASACH SKA2 I SKA3 W ZWIĄZKU Z BUDOWĄ OBWODNICY DROGOWEJ KRAKOWA

W związku z pracami przy budowie wiaduktów północnej obwodnicy drogowej Krakowa nad liniami kolejowymi nr 8 i 95 do 22 XII 2021 r. pociągi na odcinkach Kraków Batowice - Zastów oraz Kraków Batowice - Kraków Nowa Huta będą się poruszać po jednym torze. Wskutek tego w okresie od 12 do 21 XII 2021 r. wszystkie pociągi SKA2 oraz część kursów SKA3 będzie kursować według zmienionego rozkładu jazdy. Różnice w godzinach kursowania w tym okresie względem rozkładu jazdy obowiązującego od 22 XII 2021 r. wynoszą nawet kilkadziesiąt minut. Zachęcamy, aby przed podróżą upewnić się co do godzin odjazdów i przyjazdów w danym dniu.

UTRUDNIENIA ZWIĄZANE Z MODERNIZACJĄ LINII NA ODCINKU KRAKÓW GŁÓWNY – KRAKÓW PŁASZÓW – KRAKÓW BIEŻANÓW – PODŁĘŻE

W okresach od 13 do 17 grudnia 2021 r. oraz od 10 stycznia do 11 marca 2022 r. w dni robocze kontynuowane będą prace budowlane wymuszające wprowadzenie przez zarządcę infrastruktury przerwy w ruchu pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem w godzinach 10:00-14:00.

Podobnie jak w poprzednich okresach, zmiany w kursowaniu dotyczyć będą pociągów SKA1 i SKA3. W przypadku połączeń SKA1 oznaczać to będzie zastąpienie kursów pociągów honorowaniem biletów w autobusach i tramwajach uruchamianych przez Miasto Kraków. Z kolei jeśli chodzi o połączenia SKA3, to na odcinku Podłęże – Kraków Główny będą one w tych godzinach obsługiwane zastępczą komunikacją autobusową zapewniającą dojazd do wszystkich stacji i przystanków pośrednich na odcinku objętym wstrzymaniem ruchu pociągów.

Ponadto, ze względu na brak możliwości mijania się pociągów na stacji Kraków Bieżanów, również poza godzinami przerwy w ruchu za część pociągów zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Inne z kolei pojadą trasami okrężnymi przez Kraków Nową Hutę lub przez stację towarową Kraków Prokocim (w tym przypadku, pociągi na trasie do Podłęża obsłużą przystanki Kraków Zabłocie, Kokotów i Węgrzce Wielkie).

Z kolei PKP IC informuje, że na trasę Kraków – Zakopane od 22 grudnia br. wracają bezpośrednie połączenia kolejowe na święta i ferie zimowe. W rozkładzie przewidziano 14 relacji dalekobieżnych min. z Gdyni, Gdańska, Szczecina i z Warszawy oraz połączenia regionalne.

Ruszyły zapisy na trzecie szczepienie dla młodzieży

Wideo

Materiał oryginalny: Z nowej stacji w Krakowie pociągi w końcu dojadą do Skawiny - Gazeta Krakowska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie