Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Z Krakowa do Rzeszowa dojedziemy szybciej i wygodniej

Liv
Nowy wiadukt wytrzyma większe obciążenia i pozwoli podwyższyć prędkości pociągów ze 120 km/h do160 km/h. Uda się także poszerzyć biegnącą pod konstrukcją DK nr 4.
Nowy wiadukt wytrzyma większe obciążenia i pozwoli podwyższyć prędkości pociągów ze 120 km/h do160 km/h. Uda się także poszerzyć biegnącą pod konstrukcją DK nr 4. PKP PLK SA.
Trwa modernizacja trasy z Krakowa do Rzeszowa. W Klęczanach ustawiono już nowy wiadukt, dzięki któremu pociągi rozpędza się do 160 km/h. Zyskają również kierowcy - droga krajowa nr 4 zostanie w tym miejscu poszerzona o pas awaryjny. Cała inwestycja zakłada wymianę ponad 300 km torów i odnowę ponad 140 wiaduktów, mostów i estakad.

W nocy z 8 na 9 kwietnia nad drogą krajową nr 4 ustawiono nowy wiadukt kolejowy. Ustawienie ważącej ponad 220 ton konstrukcji zajęło niewiele ponad trzy godziny, dzięki specjalnemu dźwigowi Herkules.

- Stalowa konstrukcja wiaduktu waży ponad 220 ton i ma 64 m długość. Przy jej ustawieniu pracowało 40 osób i specjalistyczny dźwig Herkules. Aby ograniczyć utrudnienia, operację przeprowadzono w nocy przy wstrzymanym ruchu drogowym, w przerwie pomiędzy kursowaniem pociągów. Sprawna i precyzyjna akcja zajęła niewiele ponad 3 godziny – mówi Wojciech Waś, kierownik kontraktu z PLK.

To kolejny etap modernizacji trasy kolejowej E 30 z Krakowa do Rzeszowa. Modernizacja wiaduktu rozpoczęła się w maju 2014 r. Wtedy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizowały pierwsze przęsło. Remont drugiego trwał 4 miesiące.

Po przebudowie wiadukt wytrzyma większe obciążenia i dzięki czemu pociągi będą mogły zwiększyć prędkość ze 120 km/h do160 km/h. Inwestycja będzie przyjazna także kierowcom samochodów. Nowe, dłuższe przęsła wiaduktu pozwoliły poszerzyć jezdnię i wyznaczyć pas awaryjny.

Cała inwestycja obejmuje modernizację trasy Kraków-Rzeszów czyli ponad 300 km torów i ponad 140 wiaduktów, mostów i estakad. Wyremontować i wymienić udało się już 195 km szyn, 57 wiaduktów i mostów, 10 przejść podziemnych dla pieszych oraz 35 peronów. Koszt modernizacji szacuje się na 3,4 mld złotych, z czego 2,3 mld złotych stanowi unijne dofinansowanie w ramach ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto