Wielkie boom w Nowej Hucie. Ruszył Grolsch ArtBoom Festival
Symbolicznymi liniami granicznymi stały się w tym wypadku dwa nagrania telewizyjne. Pierwsze to słowa Jacka Kuronia, ministra pracy i polityki socjalnej w 1989 roku, opowiadającego o konieczności sprawiedliwego ponoszenia kosztów przejścia z czasów komunizmu do gospodarki wolnorynkowej. Drugie nagranie to rozmowa (raczej telewizyjna kłótnia) Pawła Demirskiego i Michała Żebrowskiego o tym, kto zyskał na zmianach po 1989 roku. Pomiędzy tymi dwoma punktami mieści się m.in. projekt artystyczny Łukasza Surowca, czyli wózki będące efektem wymiany: za stare, zdezolowane sprzęty do przewożenia złomu zaproponował bezdomnym z Górnego Śląska nowe wózki. Warunek wymiany był jeden - zgoda na wykonanie portretu bezdomnego. Powstała instalacja o bezdomności, ale i nadziei na poprawę losu.