Wśród soli rozbrzmiewały wspaniałe arie i mistrzowskie duety. Wieczór należał głównie do G. Verdiego i G Rossiniego (m.in. „La Traviatta” akt III, „Rigoletto” akt II Verdiego i Uwertura do opery „Sroka Złodziejka” i „Cyrulik Sewilski” akt I Rossiniego). Nie zabrakło opery oper - „Carmen” G. Bizeta (akt IV „C’est toi, C’est moi” duet Carmen i Don José) w wykonaniu Alicji Węgorzewskiej i Tomasza Kuka czy arii z opery „Samson i Dalila” Camille Saint-Saëns („Mon coeur s’ouvre a ta voix” akt II) - korony repertuaru Alicji Węgorzewskiej. Podczas koncertu wystąpiła także Aleksandra Kuls - wybitnie utalentowana skrzypaczka, doceniana przez jurorów wielu krajowych i zagranicznych konkursów, studentka Akademii Muzycznej w Krakowie.
Alicja Węgorzewska - śpiewaczka operowa, uczestniczka wielu międzynarodowych festiwali i gali operowych, laureatka wielu nagród (m.in. „Złota Płyta” za ścieżkę dźwiękową do filmu „Wiedźmin”). Jolanta Kowalska – absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie, od 2003 r. członkini zespołu Capella Cracoviensis. Tomasz Kuk – laureat krajowych i zagranicznych konkursów wokalnych, współpracuje z Operą i Operetką w Krakowie. Jacek Ozimkowski – jeden z czołowych solistów Capelli Cracoviensis, współpracuje z Operą Krakowską i Teatrem Muzycznym w Gliwicach, koncertuje w kraju i zagranicą. Mikołaj Zalasiński – laureat wielu konkursów wokalnych, współpracuje z operą wenecką La Fenice, turyńskim Teatro Reggio, z operą w Zurychu, wiedeńską Kammeroper, lisbońskim Sao Carlos, Teatro Real w Madrycie, New Israeli Opera w Tel Awiwie, a także z teatrami operowymi w Chicago, Wiesbaden, Berlinie, Norymberdze, Lozannie, Tokio, Pekinie, Warszawie. Krakowska Orkiestra Kameralna powstała w 1953 roku. Od 1994 roku kieruje nią Stanisław Krawczyński. W skład orkiestry wchodzą uczniowie Państwowej Szkoły Muzycznej II st. Sekcji instrumentów smyczkowych i dętych.
Koncerty Noworoczne w wielickiej kopalni mają swą długoletnią tradycję i międzynarodową renomę. Dzięki nim usytuowana na głębokości 125 metrów komora Warszawa zyskała sobie miano podziemnego salonu Krakowa. Muzyka najwyższej klasy w połączeniu ze scenerią i idealną akustyką solnych wnętrz sprawia, że podziemne koncerty są głębią przeżyć, i to nie tylko muzycznych. Życzenia wypowiedziane w otoczeniu białego złota, bo tak niegdyś nazywano sól, rychło się spełniają, a Noworocznej Gali nadają mistyczny wymiar.
W koncercie w komorze Warszawa 125 m pod ziemią uczestniczyło ponad 600 osób. Zorganizowały go: Kopalnia Soli „Wieliczka i Fundacja Pro Musica Bona. Fundacja Pro Musica Bona wspiera młode talenty muzyczne i działalność w zakresie edukacji muzycznej.
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z regionu. Zapisz się do newslettera!
Filip Chajzer o MBTM
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?