Nazwa wzięła się od austriackiej stolicy, w której to rozwiązanie jest bardzo popularne.
Redukuje ono różnice poziomów między progiem drzwi niskopodłogowego pojazdu, a linią przystanku, dzięki czemu osoby na wózkach inwalidzkich czy osoby podróżujące z wózkiem dziecięcym mogą bez przeszkód wsiąść do autobusu albo tramwaju.
Wakacyjny rozkład MPK Kraków. Kilkanaście linii zawieszonych
Jest to również sposób na zwiększenie bezpieczeństwa w okolicach przystanków, ponieważ peron pełni funkcję progu zwalniającego. Samochody są więc zmuszone do zmniejszenia prędkości przed przystankiem.
Pierwsza taka konstrukcja pojawiła się przy ulicy i przystanku Lubicz w 2006 roku. Następnie przystanki wiedeńskie zbudowano przy dworcu głównym, oraz na ulicy Królewskiej, na wysokości Urzędniczej. W ramach reorganizacji ruchu wokół Plant, przystanki w tym rejonie również zostaną podniesione.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?