Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Where (we) Live – 19 września na Sacrum Profanum

red.
materiały promocyjne
Na festiwal Sacrum Profanum Amerykanie z Sō Percussion nie przyjeżdżają sami, ale w towarzystwie Grey'a McMurray'a, nowojorskiego gitarzysty i wokalisty, wolnego ducha i improwizatora. Człowieka, który swoje artystyczne credo sprowadza do jednego zdania: 'Powoli, ale pewnie pracuję nad tym, by obcych ludzi doprowadzać do płaczu, pozytywną mocą muzyki'. Wspólne dzieło McMurray'a i Sō Percussion, czyli Where (we) Live to dobry krok w tym kierunku. Wystąpią już 19 września w Małopolskim Ogrodzie Sztuki (ul. Rajska 12).

Zanurzając się w dźwiękach generowanych przez Sō Percussion, z McMurray'em w roli przewodnika, poruszamy się w przestrzeni doskonale znanej i obcej zarazem. Dajemy się zaskoczyć miejscom i sytuacjom tak powszednim, że wcześniej niewidzialnym i niesłyszalnym. Swojskie szumy i szmery zamieszkanego budynku, stuknięcia, grzechotania i gulgoty codzienności wyradzają się w podszyte lękiem fale hałasu, by potem znów osiąść na mieliźnie nudy…

To wszystko znaleźć można na płycie Where (we) Live, wydanej w 2012 roku przez Cantaloupe Music, ale wersja sceniczna tego utworu z założenia różni się od studyjnej. Mało tego – każde wykonanie jest odmienne, bo Sō Percussion świadomie wpisali w swoje dzieło to, co nieznane i niespodziewane. Ingerencja artystów wideo, choreografów czy innych gości odbywa się w czasie rzeczywistym i w ramach ogólnie tylko przyjętych założeń.

Sō Percussion to kwartet z Brooklynu. W jego skład wchodzą: Josh Quillen, Adam Sliwinski, Jason Treuting i Eric Beach. Grają wspólnie od 1999 roku. Komponowali dla nich najwięksi, m.in. Steve Reich, Steve Mackey, Paul Lansky, Martin Bresnick – ale Sō Percussion nie ograniczyli się do świata muzyki współczesnej. Mają na koncie współpracę z takimi tuzami jak John Zorn i Medeski, Martin and Wood, albo pupilami wyroczni alternatywy, serwisu Pitchfork – Danem Deaconem, Glennem Kotche (Wilco), Matmos i Dirty Projectors. W 2011 r. The National poprosili Sō Percussion o otwarcie ich wyprzedanego koncertu w nowojorskim Beacon Theater. To właśnie po ich koncercie jeden z amerykańskich recenzentów zawyrokował, że bębny to nowe skrzypce, a krytyk The New York Times był w stanie wydobyć z siebie wyłącznie – i na szczęście przelać na papier – cichy zachwyt na skraju niedowierzania.

Bilety na wszystkie koncerty w ramach 11. edycji Sacrum Profanum można kupić za pośrednictwem portalu www.eventim.pl oraz w trzech punktach sieci informacji miejskiej w Krakowie: przy ul. św. Jana 2, w Pawilonie Wyspiańskiego (pl. Wszystkich Świętych 2) oraz w Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego (ul. Powiśle 11).

Więcej informacji o festiwalu Sacrum Profanum można znaleźć na stronie: www.sacrumprofanum.com

od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto