Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Nowej Hucie chcą takich wiat, jak w centrum

Małgorzata Stuch
Wiaty u zbiegu ulicy Karmelickiej i Alej powstały po kilku latach starań. Wcześniej ludzie mokli i marzli czekając na autobus
Wiaty u zbiegu ulicy Karmelickiej i Alej powstały po kilku latach starań. Wcześniej ludzie mokli i marzli czekając na autobus Andrzej Banaś
Pasażerowie komunikacji miejskiej narzekają, że mokną i marzną na przystankach autobusowych i tramwajowych. Chcieliby, aby na wszystkich stanęły wiaty i ławki. W wielu punktach miasta wiaty udało się już postawić, jednak nie wszędzie. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu obiecuje, że już wkrótce staną w centrum miasta, ale także na peryferiach, gdzie najbardziej ich brakuje.

- Przez kilka lat nie było ich w ogóle na bardzo uczęszczanym przystanku przy Alejach, a tuż za skrzyżowaniem z ul. Karmelicką. Chociaż zatrzymują się tu autobusy kilkunastu linii , wiaty długo nie dało się postawić - skarży się Danuta Nowak, mieszkanka Krowodrzy. - Tak samo nie ma zadaszenia i ławek na przystanku autobusowym naprzeciwko D. H. Jubilat - dodaje.

O wiaty dopominają się także mieszkańcy peryferyjnych osiedli nowohuckich, m.in. Chałupek, Wyciąża, Wolicy i Ruszczy. - Na autobusy, których jest mało, musimy czekać przy słupku i dobrze, jeżeli jest na nim chociaż rozkład jazdy. Nie mamy szans na jakąkolwiek ochronę przed wiatrem czy deszczem - mówi pan Marek, mieszkaniec os. Ruszcza.

Dodaje, że od dawna mieszkańcy wiejskich osiedli Nowej Huty proszą o lepsze przystanki. Potwierdza to Edward Porębski, przewodniczący rady Dzielnicy XVIII Nowa Huta, do którego trafiło wiele skarg w tej sprawie.

Urzędnicy z ZIKiT przyznają, że problem brakujących wiat jest poważny, ale wyjaśniają także, że jest szansa na zmianę sytuacji. - Postawiliśmy wiatę już na pl. Inwalidów, będzie również taka na przystanku naprzeciwko Jubilata - obiecuje Michał Pyclik z ZIKiT.

Dodaje, że dotąd przy Jubilacie nie było możliwości zrobienia zadaszenia, bo przeszkadzało w tym podziemne przejście. - Znaleźliśmy jednak niestandardowe rozwiązanie - wyjaśnia Pyclik. - W ciągu kilku dni gotowy będzie projekt wiaty z przeprojektowanymi fundamentami, tak by zapewniały stabilność i równocześnie nie naruszały konstrukcji przejścia.

Zapewnia, że jeśli zgłoszenie prac zostanie przyjęte przez Wydział Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa (procedura trwa miesiąc) to do końca maja wiata powinna stanąć. Powinna kosztować ok. 20-30 tys. zł - podaje Pyclik.

ZIKiT porozumiał się także z dzielnicą XVIII w sprawie budowy przystanków na peryferiach miasta. Zostaną tam wybudowane nowe zadaszenia. Do części z nich jest już przygotowywana dokumentacja i ZIKiT uzyskuje potrzebne decyzje administracyjne. Nowe wiaty powstaną między innymi na przystankach "Karowa" (ul. Karowa ), "Kujawy" i "Dymarek" (obie przy ulicy Dymarek), "Chałupki" (ul. Kłosowa ), "Chałupki - I" (ul. Truskawkowa), "Zaporębie" i "Droga do Pleszowa" (ul. Kąkolowa ), "Branice" (ul. Branicka ), "Żwirowa", "Przylasek Wyciąski" ,"Siejówka", "Wolka Sklep" (wszystkie trzy przy ul. Drożyska), Wróżenice" (ul. Wróżenicka ), "Wolica Las" i "Wolica ( przy ul. Brzeskiej)", "Ruszcza Cmentarz" (ul. Jeziorko ) oraz "Brama nr 5" (ul. Igołomska).

Dokumenty potrzebne do budowy tych wiat zostały już złożone do WAiU i UMK. Przygotowywana jest dokumentacja potrzebna do budowy wiaty na przystanku "Przylasek Rusiecki".

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto