Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W czwartek 1 października obchodzimy "Dzień Polskiej Muzyki". Będzie więcej piosenek rodzimych artystów w radiu

Paweł Gzyl
Paweł Gzyl
To już druga edycja specjalnej kampanii mającej na celu promocję polskiej muzyki oraz wsparcie polskiego rynku muzycznego. Jej organizatorzy pragną zachęcić słuchaczy do wyrażenia szacunku dla pracy swoich ulubionych artystów i wszystkich osób pracujących na ich sukces.

FLESZ - Polski lek na COVID-19

Kampania "Dzień polskiej muzyki" ma za zadanie uświadomienie słuchaczom, że to oni kształtują wartość i pozycję polskiego rynku muzycznego, tak samo jak artyści.

- Z uwagi na wprowadzone ograniczenia rynku koncertowego z powodu pandemii koronawirusa, sytuacja artystów oraz wszystkich osób pracujących w branży koncertowej jest obecnie szczególnie trudna, dlatego to im dedykujemy tegoroczną edycję – mówi Anna Ceynowa, prezes Fundacji Empower Poland, współorganizatora kampanii.

Kulminacyjnym punktem kampanii będzie specjalne pasmo z tylko z polską muzyką w największych ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych rozgłośniach radiowych i telewizjach muzycznych w kraju, które już po raz drugi odbędzie się 1 października od godz. 10 do 11. Ponadto przez cały dzień będzie jej można usłyszeć znacznie więcej niż zwykle. W studiach radiowych zagoszczą także tego dnia ciekawi goście, którzy opowiedzą o obecnej sytuacji polskiej rynku muzycznego.

1 października polska muzyka zdominuje anteny kilkudziesięciu rozgłośni radiowych i telewizji muzycznych w kraju, pośród których są m.in. stacje RMF FM, RMF MAXXX, RMF CLASSIC, RADIO ESKA, ESKA ROCK, RADIO ZŁOTE PRZEBOJE, ROCK RADIO, RADIO POGODA, RADIO WAWA, POLSAT MUSIC, 4FUN.TV, EKSA TV. Kampanię wspierają także stacje MTV POLSKA, 4FUN DANCE, 4FUN KIDS oraz kilkadziesiąt rozgłośni regionalnych i lokalnych od Bałtyku po Tatry.

Kampanię rozpocznie specjalna akcją Empik - „tyDzień polskiej muzyki”. We wszystkich salonach Empik w kraju przez cały tydzień rozbrzmiewać będzie tylko polska muzyka, a na fanów będą czekały specjalne promocje na zakup płyt. W serwisach Empiku będzie także okazja do spotkań online z artystami.

- W Empiku polska muzyka gra już od ponad 70 lat, dlatego zawsze chętnie bierzemy udział w takich inicjatywach – zwłaszcza, że polska muzyka doskonale sobie radzi na tym niełatwym rynku, a my chcemy ją nadal wspierać i promować – mówi Dominik Sadowski, szef działu Muzyka w Empiku.

W kampanię włączyły się także największe bileterie w kraju, m.in. eBilet, Eventim, Ticketmaster, Going oraz Empik Bilety. W bileterii Eventim specjalne promocje dla fanów będą czekały aż do ostatniego dnia października w ramach akcji „Jesień z polską muzyką”, którą zapoczątkuje "Dzień polskiej muzyki" - 1 października. Także w bileterii Ticketmaster "Dzień polskiej muzyki" będzie trwał dłużej. Fani będą mieli okazję zdobyć bilety na koncerty w atrakcyjnych cenach przez cały pierwszy tydzień października.

Serwis Tidal przygotował specjalną playlistę z polską muzyką. Dedykowane playlisty słuchacze znajdą także na platformie Empik Music. Natomiast w serwisie Spotify, pod zakładką "Dzień polskiej muzyki" wyeksponowane zostaną tylko polskie playlisty. Kampanię wspiera także serwis YouTube, w którym od lat na polskim rynku szczyty popularności zdobywają polscy artyści.

Kampanię aktywnie wspierają także najpopularniejsi polscy artyści promując ją w social mediach oraz spotykając się tego dnia z fanami za pośrednictwem stacji telewizyjnych i radiowych wspierających kampanii.

Organizatorem kampanii w 2020 r. jest Agencja Artistars i Fundacja Empower Poland.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: W czwartek 1 października obchodzimy "Dzień Polskiej Muzyki". Będzie więcej piosenek rodzimych artystów w radiu - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto