Zmianie nie ulegnie liczba połączeń. Głogów ze stolicą Dolnego Śląska nadal będzie łączyć dziesięć par pociągów. Do Zielonej Góry natomiast odjedzie siedem składów. Na tym odcinku zresztą korekty będą jedynie kosmetyczne.
Główna zmiana dotyczyć będzie pociągu pospiesznego. W tym roku był nim TLK „Sztygar”, którym przez Wrocław, Opole, Katowice i Kielce można było dotrzeć do Lublina. Od najbliższej niedzieli jego miejsce zajmie InterCity „Mehoffer” relacji Zielona Góra – Przemyśl. Dzięki temu po ponad roku Głogów zyska bezpośrednie połączenie z Krakowem. Pociąg pojedzie jednak zmienioną trasą przez Częstochowę z pominięciem Górnego Śląska, czyli m. in. Katowic.
Z uwagi na kończący się remont toru nr 2 na odcinku Rudna Gwizdanów – Krzepów skróci się czas dojazdu do Wrocławia. Podróż do stolicy Dolnego Śląska pociągiem pospiesznym potrwa dziesięć minut krócej niż obecnie - godzinę i czterdzieści minut. Podobnie będzie w przypadku składów osobowych spółki Przewozy Regionalne, które na wrocławski dworzec będą dojeżdżać średnio po godzinie i pięćdziesięciu pięciu minutach.
Od niedzieli wydłuży się natomiast podróż powrotna z Wrocławia do Głogowa, która w przypadku pociągu InterCity „Mehoffer” i składów Regio wyniesie odpowiednio dwie godziny oraz dwie godziny i dwadzieścia minut.
Zmianom nie ulegną natomiast ceny połączeń zarówno do Wrocławia jak i Zielonej Góry.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?