Pierwszy wariant funkcjonowania szkół w Puławach zakłada utrzymanie tzw. statusu quo. Zgodnie z ustawą, szkoły podstawowe zostają przekształcone w ośmioklasowe podstawówki, gimnazja, które do tej pory funkcjonowały obok szkół podstawowych będą przekształcane w ośmioklasowe podstawówki. Zespoły szkół w których funkcjonują licea i gimnazja, po wygaszeniu gimnazjów, pozostają samodzielnymi liceami.
Drugie rozwiązanie zaproponowane przez puławski ratusz zakłada powołanie dwóch zespołów ogólnokształcących szkół na bazie liceum i szkoły podstawowej. Podstawówki, które nie zostaną włączone do ZSO będą funkcjonowały samodzielnie. Gimnazja zostałyby wtedy „pochłonięte” przez szkoły podstawowe, z którymi dzieliłyby budynki.
Trzeci wariant przewiduje, że gimnazja zostaną podłączone do szkół podstawowych, z którymi zaczną dzielić budynki. Ośmioklasowe podstawówki jednocześnie zaczną działać samodzielnie. – Samorząd został postawiony w bardzo trudnej sytuacji. Wygaszenie gimnazjów niesie konieczność „zagospodarowania” nauczycieli gimnazjów, którzy pozostaną bez zatrudnienia – nie ukrywała wiceprezydent Ewa Wójcik, która zagwarantowała, że zespół prezydencki będzie kontynuował prace nad najlepszym dla Puław rozwiązaniem kwestii szkół po reformie.
Władze miasta zadeklarowały też, że kontakt zarówno z nauczycielami, jak i rodzicami uczniów będzie utrzymywany dzięki radnym, którzy są jednocześnie członkami prezydenckiego zespołu ds. sieci szkół. Ostateczne decyzje muszą zapaś już do 31 stycznia przyszłego roku Rada Miasta musi podjąć decyzję w sprawie określonego modelu organizacji szkół. Potem oceniać ma ją jeszcze Lubelski Kurator Oświaty.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?