Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Twórcy kultowych gier w Krakowie

red.
W ramach projektu Instytutu Goethego w Krakowie INSTYNKT GRY! rozpoczynają się wykłady światowej sławy designerów gier – w cztery kolejne poniedziałki, poczynając od 17 marca. To wyjątkowa okazja, by po raz pierwszy w Polsce spotkać i posłuchać osoby, które w świecie twórców gier uznawane są za kultowe. Wstęp na wszystkie wykłady jest wolny.

„Projektowanie nowoczesności” (w ramach projektu INSTYNKT GRY! Instytutu Goethego w Krakowie) to cykl czterech wykładów czołowych europejskich badaczy i twórców gier. Wykłady poświęcone są wzajemnym relacjom pomiędzy wzornictwem i grami, zarówno analogowymi planszowymi, jak i cyfrowymi. Wspaniała okazja dla wszystkich, którzy chcieliby projektować gry lub lubią je i chcieliby się na ich temat więcej dowiedzieć. Kuratorem cyklu jest grafik i wydawca magazynu „2+3D”, Jacek Mrowczyk.

Linda Breitlauch
Czy projektowanie gier może być przedmiotem uniwersyteckim?

Linda Breitlauch jest rektorem Wyższej Szkoły Towarzystwa Cyfrowego (GA Hochschule der Digitalen Gesellschaft) w Berlinie oraz profesorem projektowania gier. Zasiada w jury najbardziej prestiżowych konkursów dla projektantów gier. Interesuje się szczególnie interaktywną i transmedialną fabułą, grami edukacyjnymi oraz dramaturgią gier. Krakowskie wystąpienie Lindy Breitlauch będzie dotyczyło jej pionierskich badań naukowych dotyczących gier komputerowych oraz specyfiki projektowania gier komputerowych w odniesieniu do innych form (media, wzornictwo). Opowie też o możliwościach kształcenia w tej szybko rozwijającej się dziedzinie.

Max J. Kobbert
wynalazca kultowej gry planszowej „Tajemnice labiryntu”

Max J. Kobbert do roku 2009, wykładał jako profesor psychologii percepcji i psychologii sztuki na ASP w Münster i Düsseldorfie oraz w Wyższej Szkole Zawodowej w Münster. Równolegle z pracą naukowo-dydaktyczną Kobbert projektował gry, między innymi „Tajemnice labiryntu”, która wydana pierwotnie w 1986 r. podbiła międzynarodowy świat gier planszowych. W Krakowie Max J. Kobbert opowie o kreatywnym procesie, który prowadzi do wymyślenia gry oraz o historyczno-kulturowym tle tego fenomenu.

Harald Lieske
Zawód: ilustrator gier

Harald Lieske, muzyk, ilustrator i autor gier jest współautorem opracowań graficznych takich gier planszowych i karcianych, jak: „Osadnicy z Catanu”, „Puerto Rico” „Alhambra” oraz „Dominion”; sam również tworzy gry. Podczas wykładu Harald Lieske opowie, jak powstają gry: od pierwszego pomysłu, poprzez opracowanie koncepcji do ostatecznej oprawy graficznej.

Dirk Riegert
Wizje przyszłości w grze komputerowej

Dirk Riegert jest dyrektorem kreatywnym studia deweloperskiego Related Designs, należącego do korporacji Ubisoft. W latach 2004−2009 był głównym projektantem gier strategicznych „ANNO 1701” i „ANNO 1404”, które odniosły w Niemczech duży sukces i zdobyły wiele nagród. Od 2009 roku Riegert, jako dyrektor kreatywny, odpowiada za grę „ANNO 2070”. W Krakowie przedstawi na przykładzie „ANNO 2070” wyzwania, przed którymi stają autorzy gier, próbując pogodzić mechanikę gry z oczekiwaniami graczy i naukowym realizmem.

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto