Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trasa Łagiewnicka tańsza o 0,5 mld zł

Piotr Ogórek
W piątek urzędnicy otwarli oferty na budowę Trasy Łagiewnickiej. Najtańsza opiewa na kwotę w wysokości 802 mln złotych.

Przetarg na Trasę Łagiewnicką ogłoszono w sierpniu. Czas na składanie ofert był do 4 października, ale wydłużono go do połowy listopada. Najważniejszym kryterium była cena (można było za nią uzyskać maksymalnie 60 proc. wszystkich punktów konkursowych). Kolejnym kryterium był wydłużony okres gwarancji (30 proc. punktów) oraz termin złożenia wniosków o wydanie wszystkich niezbędnych decyzji administracyjnych (10 proc. punktów).

Według tych wymagań najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum firm Budimex S.A. i Ferrovial Agroman S.A. - cenę 802 mln zł i gwarancję wydłużoną o 48 miesięcy.

Przypomnijmy, że koszty budowy Trasy Łagiewnickiej były szacowane na ok. 1,3 mld zł. Urzędnicy mają teraz trzy miesiące na ocenę ofert i podpisanie umowy ze zwycięzcą przetargu.

- Zadanie będzie podzielone na kilka etapów. Najpierw wykonawca będzie musiał przygotować projekt i uzyskać decyzje administracyjne. Następnie zostanie zrealizowana linia tramwajowa od os. Kurdwanów do ul. Zakopiańskiej - informuje Jerzy Marcinko, prezes spółki Trasa Łagiewnicka. Ten element będzie współfinansowany ze środków unijnych. Zgodnie z planem, wniosek o dotację będzie złożony do końca tego roku. Trasa Łagiewnicka wraz z linią tramwajową ma powstać do 31 grudnia 2020 roku.

Trasa w 50 proc. ma być finansowana z kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI), w 30 proc. z kredytów z banków komercyjnych i w 20 proc. z dofinansowania z rządowej spółki Polski Fundusz Rozwoju. Z tym ostatnim zawarto porozumienie już pod koniec marca.

Trasa ma mieć 3,7 km długości i przebiegać od ulicy Grota-Roweckiego do skrzyżowania Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Towarzyszyć jej będzie linia tramwajowa do Kurdwanowa.

Trasa Łagiewnicka - wraz z trasami Pychowicką i Zwierzyniecką - jest jednym z elementów trzeciej obwodnicy Krakowa po zachodniej stronie miasta. To projekt kluczowy dla usprawnienia ruchu między dzielnicami Krakowa, w tym dla rozładowania korków na alejach Trzech Wieszczów i uspokojenia ruchu w dzielnicach Zwierzyniec i Krowodrza.

Główny ciąg będzie miał dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Natomiast na odcinkach między węzłami, tam gdzie planowane jest poprowadzenie komunikacji autobusowej, wprowadzony będzie dodatkowy pas, przeznaczony wyłącznie dla transportu zbiorowego.

[KONKURS] UWAGA smog w Krakowie! Złap oddech z RESPRO i wygraj maskę antysmogową!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Trasa Łagiewnicka tańsza o 0,5 mld zł - Kraków Nasze Miasto

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto