Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trasa Łagiewnicka. "Mogą pojawić się problemy"

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trwa budowa Trasy Łagiewnickiej. Pandemia koronowirusa nie zatrzymała inwestycji. Na budowie pracuje ok. 300 osób. Robotnicy zachowują bezpieczną odległość od siebie. Firma wysłała pracowników na różne odcinki budowy. W odpowiedzialnej za inwestycję spółce Trasa Łagiewnicka zdają sobie jednak sprawę, że mogą się pojawić problemy związane z pandemią. Przejdź do GALERII, by zobaczyć nowe zdjęcia dokumentujące postęp prac na budowie.

WIDEO: Trzy Szybkie

- W przypadku budowy Trasy Łagiewnickiej prace przebiegają w normalnym tempie, nie ma na razie komplikacji jeżeli chodzi o pracowników i materiały budowlane. Z 300 naszych budów tylko na niektórych brakuje materiałów, głównie podzespołów produkowanych na rynku azjatyckim, takich jak. np. windy, schody - informuje Michał Wrzosek, rzecznik firmy Budimex, która jest głównym wykonawcą inwestycji.

Przyznaje jednak, że gdyby kwarantanna przedłużała się i trwała kilka miesięcy, to mogą się pojawić problemy. Firma spodziewa się, że w związku z zamknięciem granic ukraińskich może stracić ok. 20 proc. podwykonawców z Ukrainy. Liczy się także z dużą liczbą zwolnień lekarskich – może to dotyczyć nawet 10-20 proc. pracowników.

Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Zakończenie inwestycji zaplanowano na koniec 2021 r. Koszt przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Projekt współfinansowany jest z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

- Na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do ulic Zbrojarzy i Ludwisarzy wylewane są stropy obiektów tunelowych, a także przekładane instalacje podziemne. W rejonie ulicy Zakopiańskiej prowadzone są roboty związane z budową nowego układu drogowego - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Po przełożeniu koryta Wilgi w rejonie ul. Zakopiańskiej może też być kończona budowa tunelu między sanktuariami: Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. W części tunelu, która już powstała trwają prace wykończeniowe - m.in. montaż oświetlenia. - Powstaje też wiadukt nad ulicą Totus Tuus. W rejonie ulic Turowicza i Herberta prowadzone są prace związane z odkopywaniem tunelu - dodaje Krzysztof Migdał.

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje w sumie sześć tuneli. Największy z nich, o długości ok. 600 metrów, budowany jest pomiędzy sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Budowane są także tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (o długości ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

W ramach inwestycji powstaje też nowa linia tramwajowa z pętli w Kurdwanowie do ul. Zakopiańskiej. Część tunelu między sanktuariami przeznaczona dla tramwajów ma zostać zakończona przystankiem (zlokalizowanym w rejonie mostu Miłosierdzia), który będzie obsługiwał osoby jadące do i z sanktuariów. Powstaną też inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy ul. Zakopiańskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Trasa Łagiewnicka. "Mogą pojawić się problemy" - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto