Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaj na Górkę Narodową. Miasto przypomina, jak pojedzie

Pog
Budowy trasy tramwajowej na Górkę Narodową być może ruszy w tym roku
Budowy trasy tramwajowej na Górkę Narodową być może ruszy w tym roku Archiwum
Budowa trasy tramwajowej na Górkę Narodową miała się zacząć w 2018 roku. Nie ruszyła do tej pory. Urzędnicy przekonują, że już na początku roku 2020 ma być wydana decyzja umożliwiająca rozpoczęcie budowy. Póki co przypominają, jak będzie przebiegała trasa nowego tramwaju.

- Z naszej strony jest przygotowanie, nawet jak idzie o tramwaj. Tam jest praktycznie wszystko gotowe. Przepisy mówią, że jak mówimy o inwestycji liniowej, trzeba się zwrócić do wszystkich sąsiadów. Tu to prawie 5000 osób. Daje pan gwarancję, że nie znajdzie się kilka, które powiedzą, że nie chcą tutaj tramwaju? Cała procedura może trwać i trwać - mówił przed świętami Bożego Narodzenia w Radiu Kraków prezydent Jacek Majchrowski.

CZYTAJ WIĘCEJ: Jacek Majchrowski o tramwaju na Górkę Narodową: tam jest wszystko gotowe

Urzędnicy zapewniają, że inwestycja ma zapewnione odpowiednie finansowanie. Niemniej pojawiły się komplikacje i wykonawcy - przedsiębiorstwa Intercor i Tor-Krak - musieli m.in. uzupełniać "dokumentację merytoryczno-techniczną". Ponadto trzeba było powtórnie ocenić oddziaływanie inwestycji na środowisko. Stąd opóźnienia. Jak jednak przekonują, inwestycja powinna ruszyć w tym roku.

Póki jednak nie ma decyzji zezwalającej na budowę, to Zarząd Inwestycji Miejskich przypomina przebieg nowej trasy tramwajowej. Realizacja inwestycji rozpocznie się już od skrzyżowania ulic Wybickiego, dr. Twardego i Bratysławska. Powstanie tam przystanek z 1 peronem tramwajowym. Kolejne dwa perony powstaną przy skrzyżowaniu z ul. Fieldorfa Nila. Zostanie także zmodernizowana jezdnia tej ulicy, a skrzyżowanie tej ulicy z ul. Krowoderskich Zuchów stanie się rondem. Do ul. Fieldorfa Nila będzie dochodził buspas i jezdnia do obsługi parkingu.

Nowe parkingi P&R

Trzy perony tramwajowe powstaną na pętli Krowodrza Górka. Tam też zostanie wybudowany pierwszy z trzech parkingów P&R. Dalej linia tramwajowa będzie biegła w kierunku północnym, przecinają ul. Opolską. Arteria zostanie mocno przebudowana – powstanie dwukomorowy tunel drogowy o długości ok. 100 m. Trasa tramwajowa zostanie poprowadzona górą, podobnie jak nowa ulica, łącząca Pachońskiego z Opolską.

Dwa kolejne perony powstaną przy ul. Pachońskiego. W tym rejonie zlokalizowany będzie drugi z parkingów P&R. Następnie tramwaj skręci na wschód, by zatrzymać się na dwuperonowym przystanku w rejonie ul. Białoprądnickiej, a następnie przy ul. Górnickiego. Jadąc dalej w kierunki południowo-wschodnim wzdłuż ul. Siewnej dwa perony tramwajowe zaplanowano w rejonie skrzyżowania z ul. Mackiewicza.

Po kilkudziesięciu metrach trasa odłączy się od ul. Siewnej, by w rejonie ul. Bociana skręcić na północ. Tam powstaną kolejne dwa perony tramwajowe. Następnie, po pokonaniu magistrali kolejowej dwuperonowy przystanek przewidziano przy ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej. Kolejne dwa perony zlokalizowane będą przy skrzyżowaniu linii z ul. Banacha. Nowa trasa zakończy swój bieg przy pętli Górka Narodowa, gdzie powstaną trzy perony tramwajowe. Tam też zaplanowano terminal autobusowy oraz wielopoziomowy parking P&R. Łącznie, w ramach inwestycji, do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie 447 miejsc postojowych działających w systemie P&R. Wszystkie parkingi wyposażone będą w stacje do ładowania samochodów elektrycznych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Tramwaj na Górkę Narodową. Miasto przypomina, jak pojedzie - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto