Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tak pojedzie szybki tramwaj na Górkę Narodową [mapa]

Redakcja
misiek88/ fotozajezdnia.pl
Ruszyły przygotowania do III etapu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. Mieszkańcy mogą opiniować inwestycję do 6 września.

Ruszyły przygotowania koncepcji rozbudowy linii szybkiego tramwaju na odcinku osiedle Krowodrza Górka – ul. Bociana – Górka Narodowa Zachód wraz z estakadą w ciągu ulicy Opolskiej.

W przygotowaniu jest projekt linii tramwajowej KST etap III A wraz z towarzyszącą jej infrastrukturą drogową oraz budową estakady w ciągu ul. Opolskiej. Inwestycja zostanie podzielona na trzy etapy. I oprócz rozbudowy torowiska obejmie m.in. przebudowę Węzła Wolbromskiego oraz pętli Krowodrza. Powstaną także dwa parkingi w systemie "Park and Ride".

Zobacz także: Wiadukt nad Płaszowem podzielił mieszkańców [wizualizacje]

Dla wszystkich trzech odcinków powstanie także koncepcja odwodnienia terenu oraz koncepcja przebudowy infrastruktury podziemnej i nadziemnej kolidującej z inwestycją, w tym możliwa będzie zmiana koryta potoku Sudoł.

Zobacz opis inwestycji: KST IIIA

Odcinek I obejmie:

  • Nowoprojektowaną linię tramwajową wraz z niezbędną infrastrukturą - odcinek od istniejącej pętli Krowodrza Górka do torów kolejowych w rejonie ul. Bociana o długości ok. 3000 mb
  • Przebudowę linii tramwajowej na odcinku od skrzyżowania ulic Wybickiego/ Dr Twardego/Bratysławskiej do pętli Krowodrza, uwzględniające wariantowe przedstawienie przebiegu torowiska po stronie wschodniej i zachodniej projektowanego układu drogowego.
  • Przebudowę istniejącej pętli tramwajowej Krowodrza Górka w dostosowaniu do nowoprojektowanego układu szynowo - drogowego i pieszego,
  • Budowę odcinka Trasy Wolbromskiej od skrzyżowania ulic Wybickiego/ Dr Twardego/Bratysławskiej do ul. Pachońskiego jako drogi z wyznaczonymi dwoma pasami ruchu w obu kierunkach o szerokości 3,5m każdy, obustronnymi chodnikami oraz obustronnymi dwukierunkowymi ścieżkami rowerowymi, wraz z wkomponowaniem w układ drogowy linii tramwajowej
  • Rozbudowę ul. Pachońskiego od Trasy Wolbromskiej do ronda przy zbiegu ulic Mackiewicza/Dożynkowej, Siewnej, jako drogi z wyznaczonym po jednym pasie ruchu w każdym kierunku o szerokości 3,5 m każdy, wraz z obustronnymi chodnikami oraz jednostronną dwukierunkową ścieżką rowerową. Zostanie również rozpatrzony inny wariant rozbudowy ul. Pachońskiego na odcinku od Trasy Wolbromskiej do ul. Marii Tajber w przypadku rezygnacji z budowy Trasy Wolbromskiej od ul. Pachońskiego w kierunku północnym.
  • Rozbudowa bądź przebudowa ulic Siewnej na odcinku od ronda do ul. Bociana, i ulicy Bociana w oparciu o założenia obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Linia tramwajowa od pętli Krowodrza Górka do Górki Narodowej Zachód.
  • Przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów pod linia kolejową z powiązaniem z istniejącym układem drogowym w ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej.
  • Budowę parkingów w systemie „P&R" – „Park and Ride”, w rejonie pętli Krowodrza Górka i w narożniku Trasy Wolbromskiej i ul. Pachońskiego, wraz z propozycją ich obsługi komunikacyjnej.
  • Koncepcję oświetlenia nowych układów komunikacyjnych,
  • Wykonania, na zakończeniu odcinka I w rejonie ul. Bociana, podwójnego toru przejazdowego pozwalającego na skierowanie w ten rejon 2 linii tramwajowych do czasu zrealizowania odcinka.

Odcinek II obejmie:

  • Nowoprojektowaną linię tramwajową na odcinku od ul. Bociana do osiedla Górka Narodowa Zachód o długości ok. 1600 mb.
  • Pętlę tramwajową Krowodrza Górka - obejmującą dwa tory przyjazdowe z peronami dla wysiadających, jeden tor odjazdowy oraz tor odstawczy.
  • Wszystkie przystanki zostaną dostosowane do taboru niskopodłogowego. Perony będą wyposażone w urządzenia dla osób niepełnosprawnych (maty dla niewidomych itp).
  • Budowę terminala autobusowo-tramwajowego po zachodniej stronie planowanego węzła al. 29 Listopada z projektowaną ul. Iwaszki.
  • Terminal będzie wyposażony w obiekty służące pasażerom linii komunikacyjnych (poczekalnia, sprzedaż biletów, automat do obsługi KKM, pomieszczenie socjalne dla prowadzących pojazdy oraz obsługi P&R, sanitariaty oddzielnie dla prowadzących pojazdy oraz sanitariaty ogólnodostępne itp.). Terminal tramwajowo - autobusowy zostanie zaprojektowany w taki sposób by były zapewnione dogodne przesiadki z tramwaju do autobusu i odwrotnie (drzwi w drzwi - połączenie przystanków tramwajowych i autobusowych).Wariantowo zostanie przeanalizowane zadaszenie peronów autobusowych i tramwajowych.
  • Budowę dworca autobusowego - przewidzieć 6 -7 stanowisk odjazdowych oraz 2 stanowiska przyjazdowe. Zostaną również przewidziane dwa stanowiska dla pogotowia technicznego.
  • Parking wielopoziomowy w systemie „P&R" – „Park and Ride” przy pętli końcowej Górka Narodowa.
  • Bezkolizyjne (w różnych poziomach) przejście linia tramwajową przez linię kolejową
  • Rozbudowę istniejącego i budowę nowego układu drogowego w rejonie ulic: Kuźnicy Kołłątajowskiej, Banacha i al. 29 Listopada o parametrach przewidzianych w obowiązującym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego obszaru Górka Narodowa Zachód.
  • Koncepcję oświetlenia nowych układów komunikacyjnych.

Estakada

Koncepcja obejmie także budowę estakady w ciągu ul. Opolskiej w miejscu skrzyżowania z projektowanym tramwajem KST etap IIIA i układem komunikacyjnym z nim związanym. Budowa wielopoziomowego skrzyżowania projektowanej linii tramwajowej z ul. Opolską będzie rozważana w 3 wariantach, jako:

  • skrzyżowanie linii tramwajowej i związanego z nią układu drogowego w poziomie istniejącym z przejściem ul. Opolskiej w poziomie „+1" (estakada),
  • skrzyżowanie linii tramwajowej i związanego z nią układu drogowego w poziomie istniejącym z przejściem ul. Opolskiej w poziomie „-1" (tunel),
  • inne rozwiązanie wysokościowe.

Mieszkańcy mogą zapoznać się z informacjami dotyczącymi tej inwestycji w siedzibie Rady i Zarządu Dzielnicy IV Prądnik Biały przy ul. Białoprądnickiej 3, w godzinach otwarcia biura oraz w Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie przy Al. Pokoju 5 w pokoju 42, 44, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.

Wszelkie wnioski i uwagi można składać do Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie oraz do Rady i Zarządu Dzielnicy IV do 6 września 2013 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto