Pod dyskusję poddany będzie pierwszy odcinek planowanej inwestycji III KST, oznaczony literką "A", który zakłada budowę linii tramwajowej z oś. Krowodrza Górka przez ul. Bociana do Górki Narodowej Zachód wraz z estakadą w ciągu ulicy Opolskiej.
Zobacz też: Tak pojedzie szybki tramwaj na Górkę Narodową [mapa]
W ramach projektu zaplanowano także przebudowę Węzła Wolbromskiego oraz pętli krowoderskiej. Powstaną także dwa parkingi w systemie "Park and Ride". Długość projektowanej linii tramwajowej wynosi ok. 4,6 km, a jej budowa będzie podzielona na dwa etapy.
Miasto zaplanowało trzy spotkania do godziny 18, na których zostanie zaprezentowana koncepcja budowy:
- 24 marca dla mieszkańców oś. Krowodrza Górka w Gimnazjum nr 12 ul. Kluczborska 3
- 25 marca dla mieszkańców oś. Prądnik Biały Zachód w Szkole Podstawowej Nr 58 ul. Pigonia 2a
- 26 marca dla mieszkańców Górka Narodowa Prądnik Wschód w Gimnazjum nr 13 ul. Mackiewicza 13
Projekt będzie dostępny także w siedzibie rady dzielnicy IV przy ul. Białoprądnickiej 3 od 1 do 3 kwietnia godzinach 18-20, gdzie będzie dyżurował projektant linii. Można się z nim zapoznać także na stronie ZIKiT.
Wszyscy zainteresowani mogą przesyłać swoje wnioski i uwagi w formie: pisemnej na adres Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie ul. Centralna 53 31-596 Kraków oraz elektronicznej na adres [email protected] z dopiskiem „Konsultacje społeczne – tramwaj Krowodrza" do 11 kwietnia 2014.
Zobacz opis inwestycji: Krakowski Szybki Tramwaj na Górkę Narodową (KST IIIA)
Odcinek I obejmie:
- Nowoprojektowaną linię tramwajową wraz z niezbędną infrastrukturą - odcinek od istniejącej pętli Krowodrza Górka do torów kolejowych w rejonie ul. Bociana o długości ok. 3000 mb
- Przebudowę linii tramwajowej na odcinku od skrzyżowania ulic Wybickiego/ Dr Twardego/Bratysławskiej do pętli Krowodrza, uwzględniające wariantowe przedstawienie przebiegu torowiska po stronie wschodniej i zachodniej projektowanego układu
.
- Przebudowę istniejącej pętli tramwajowej Krowodrza Górka w dostosowaniu do nowoprojektowanego układu szynowo - drogowego i pieszego,
- Budowę odcinka Trasy Wolbromskiej od skrzyżowania ulic Wybickiego/ Dr Twardego/Bratysławskiej do ul. Pachońskiego jako drogi z wyznaczonymi dwoma pasami ruchu w obu kierunkach o szerokości 3,5m każdy, obustronnymi chodnikami oraz obustronnymi dwukierunkowymi ścieżkami rowerowymi, wraz z wkomponowaniem w układ drogowy linii tramwajowej
- Rozbudowę ul. Pachońskiego od Trasy Wolbromskiej do ronda przy zbiegu ulic Mackiewicza/Dożynkowej, Siewnej, jako drogi z wyznaczonym po jednym pasie ruchu w każdym kierunku o szerokości 3,5 m każdy, wraz z obustronnymi chodnikami oraz jednostronną dwukierunkową ścieżką rowerową. Zostanie również rozpatrzony inny wariant rozbudowy ul. Pachońskiego na odcinku od Trasy Wolbromskiej do ul. Marii Tajber w przypadku rezygnacji z budowy Trasy Wolbromskiej od ul. Pachońskiego w kierunku północnym.
- Rozbudowa bądź przebudowa ulic Siewnej na odcinku od ronda do ul. Bociana, i ulicy Bociana w oparciu o założenia obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Linia tramwajowa od pętli Krowodrza Górka do Górki Narodowej Zachód.
- Przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów pod linia kolejową z powiązaniem z istniejącym układem drogowym w ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej.
- Budowę parkingów w systemie „P&R" – „Park and Ride”, w rejonie pętli Krowodrza Górka i w narożniku Trasy Wolbromskiej i ul. Pachońskiego, wraz z propozycją ich obsługi komunikacyjnej.
- Koncepcję oświetlenia nowych układów komunikacyjnych,
- Wykonania, na zakończeniu odcinka I w rejonie ul. Bociana, podwójnego toru przejazdowego pozwalającego na skierowanie w ten rejon 2 linii tramwajowych do czasu zrealizowania odcinka.
Odcinek II obejmie:
- Nowoprojektowaną linię tramwajową na odcinku od ul. Bociana do osiedla Górka Narodowa Zachód o długości ok. 1600 mb.
- Pętlę tramwajową Krowodrza Górka - obejmującą dwa tory przyjazdowe z peronami dla wysiadających, jeden tor odjazdowy oraz tor odstawczy.
przystanki zostaną dostosowane do taboru niskopodłogowego. Perony będą wyposażone w urządzenia dla osób niepełnosprawnych (maty dla niewidomych itp).
- Budowę terminala autobusowo-tramwajowego po zachodniej stronie planowanego węzła al. 29 Listopada z projektowaną ul. Iwaszki.
- Terminal będzie wyposażony w obiekty służące pasażerom linii komunikacyjnych (poczekalnia,
biletów, automat do obsługi KKM, pomieszczenie socjalne dla prowadzących
pojazdyoraz obsługi P&R, sanitariaty oddzielnie dla prowadzących pojazdy oraz sanitariaty ogólnodostępne itp.). Terminal tramwajowo - autobusowy zostanie zaprojektowany w taki sposób by były zapewnione dogodne przesiadki z tramwaju do autobusu i odwrotnie (drzwi w drzwi - połączenie przystanków tramwajowych i autobusowych).Wariantowo zostanie przeanalizowane zadaszenie peronów autobusowych i tramwajowych.
- Budowę dworca autobusowego - przewidzieć 6 -7 stanowisk odjazdowych oraz 2 stanowiska przyjazdowe. Zostaną również przewidziane dwa stanowiska dla pogotowia technicznego.
- Parking wielopoziomowy w systemie „P&R" – „Park and Ride” przy pętli końcowej Górka Narodowa.
- Bezkolizyjne (w różnych poziomach) przejście linia tramwajową przez linię kolejową
- Rozbudowę istniejącego i budowę nowego układu drogowego w rejonie ulic: Kuźnicy Kołłątajowskiej, Banacha i al. 29 Listopada o parametrach przewidzianych w obowiązującym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego obszaru Górka Narodowa Zachód.
- Koncepcję oświetlenia nowych układów komunikacyjnych.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?