Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Światowe Dni Młodzieży w Krakowie. Wzmocnią infolinię medyczą

Piotr Rąpalski
12-661-22-40 - to numer Całodobowego Telefonu Informacji Medycznej. Telefon działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Od 25 lipca do 2 sierpnia infolinia zostanie wzmocniona o obsługę w sześciu językach obcych, tj. angielskim, niemieckim, francuskim, włoskim, hiszpańskim i rosyjskim oraz dodatkowe stanowiska obsługi. Mieszkańcy Krakowa oraz goście przebywający w tym czasie w naszym mieście, szczególnie pielgrzymi Światowych Dni Młodzieży, będą mogli uzyskać m.in. informacje o usługach świadczonych przez placówki medyczne, nocnej i świątecznej opiece zdrowotnej oraz godzinach pracy aptek. Z kolei Komitet Organizacyjny ŚDM uruchomił Call Center. Wolontariusze odpowiedzą na wszelkie pytania dotyczące lipcowych wydarzeń w pięciu językach.

Infolinia będzie udzielała informacji w dotychczasowym zakresie m.in.: czas oczekiwania na świadczenia medyczne, godziny pracy aptek, nocna i świąteczna pomoc medyczna, szpitalne oddziały ratunkowe, ambulatoryjna opieka specjalistyczna, podstawowa opieka zdrowotna, programy polityki zdrowotnej finansowane przez Miasto i NFZ. Ponadto (w okresie 25 lipca - 2 sierpnia) zakres udzielanych informacji zostanie poszerzony o informacje o zabezpieczeniu medycznym dla uczestników Światowych Dni Młodzieży na podstawie danych przekazanych przez Wojewodę Małopolskiego i Krakowskie Pogotowie Ratunkowe, w tym o polowych namiotach szpitalnych, pieszych i zmotoryzowanych patrolach medycznych, organizacji opieki zdrowotnej w tym czasie. Liczba stanowisk obsługi zostanie zwiększona do 10. Numer 12 661 22 40 pozostaje bez zmian.

Przypomnijmy; nadzór nad działalnością Całodobowego Telefonu Informacji Medycznej sprawuje Biuro ds. Ochrony Zdrowia UMK. Miesięcznie udzielanych jest średnio ok. 11 000 informacji. W ubiegłym roku pracownicy infolinii udzielali najczęściej informacji na temat poradni specjalistycznych, szpitalnych oddziałów ratunkowych oraz badań profilaktycznych. W ciągu roku z infolinii korzysta blisko 130 tysięcy krakowian.

Natomiast Komitet Organizacyjny ŚDM uruchomił Call Center. Jego siedziba znajduje się w jednej z sal Urzędu Miasta Krakowa przy Rynku Podgórskim. Infolinia jest obsługiwana w pięciu językach: polskim, angielskim, hiszpańskim, włoskim oraz francuskim. Po wyborze numeru +48 124 467 333, następuje wybór języka. Z pomocy infolinii będzie można skorzystać od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 – 13.00 oraz 14.00 – 17.00 czasu polskiego.

– W miarę zbliżania się ŚDM, będziemy wydłużać czas pracy infolinii – powiedział Łukasz Schibowski, koordynator Call Center i dodaje, że - w trakcie Wydarzeń Centralnych Call Center będzie działało, prawdopodobnie 24 godziny na dobę.

– Jednym z zadań wolontariuszy Call Center jest filtrowanie pytań. Będą odpowiadać bezpośrednio, a w przypadku bardziej szczegółowych kwestii – kierować do konkretnej Sekcji Komitetu Organizacyjnego – wyjaśnia Łukasz Schibowski.

Pomimo uruchomienia Call Center, infolinia dotycząca rejestracji pielgrzymów nie zawiesza działalności. Osoby zainteresowane zapisem na ŚDM, powinny kontaktować się z Departamentem Rejestracji.

Przygotowanie wolontariuszy do pracy w Call Center trwało kilka tygodni. Każdy z Departamentów przygotowało własne szkolenie. Ponadto konsultanci na bieżąco śledzą informacje pojawiające się na oficjalnej stronie ŚDM.

Konsultanci odpowiedzą na pytania także drogą e–mailową:

[email protected] (język polski)

[email protected] (język angielski)

[email protected] (język hiszpański)

[email protected] (język włoski)

[email protected] (język francuski)

Call Center zakończy swoją pracę prawdopodobnie 5 sierpnia. – Światowe Dni Młodzieży trwają do 31 lipca, ale wiele grup zostanie jeszcze w Krakowie. Chcemy im pomóc m.in. w tym jak poruszać się po mieście i bezpiecznie z niego wyjechać – tłumaczy Łukasz Schibowski.

W ramach przygotowań do uruchomienia infolinii, wolontariusze odpowiadali już na pytania. Najwięcej telefonów odebrała do tej pory Weronika Glapiak. – Pytania są przeróżne. Dotyczą np. stanowisk gastronomicznych, możliwości wykorzystania logo. Najczęściej telefonują osoby z Polski, ale rozmawiałam też z przedstawicielami Polonii, głównie ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Dzwonią nasi sąsiedzi. Ostatnio rozmawiałam z siostrą zakonną ze Słowacji. Udało nam się porozumieć, choć nie było łatwo – wyjaśnia wolontariuszka.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Światowe Dni Młodzieży w Krakowie. Wzmocnią infolinię medyczą - Kraków Nasze Miasto

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto