Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Strefa Płatnego Parkowania. W Warszawie pojawi się 400 miejsc parkingowych dla wybranych. Jak to wygląda w Krakowie?

Ewa Wacławowicz
Ewa Wacławowicz
Fot: Adam Wojnar/Polska_press
Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie poinformował, że na Mokotowie trwają prace związane z rozszerzeniem strefy płatnego parkowania. W wyniku zmian pojawi się ponad 400 miejsc wyłącznie dla mieszkańców. Krakowski radny Łukasz Sęk pyta, czy takie rozwiązanie byłoby możliwe do wprowadzenia również w Krakowie.

Łączna długość ulic ze strefą płatnego parkowania w dzielnicy Mokotów to 40 km. ZDM wyznacza na nich ok. 5,3 tys. ogólnodostępnych miejsc postojowych, z czego 3,8 tys. przypadać będzie na obszar włączony do strefy. Zgodnie z przepisami, co najmniej 4 proc. wszystkich miejsc to miejsca dla osób z niepełnosprawnościami.

"Dodatkowo, bilans parkingowy poprawią strefy przeznaczone do parkowania tylko dla mieszkańców. To miejsca (za znakiem B-35) oraz strefy (za znakiem B-39) z zakazem postoju, który nie będzie dotyczył tylko posiadaczy odpowiedniego identyfikatora, przysługującego mieszkańcom najbliższej okolicy. Są one wprowadzane tam, gdzie niemożliwe jest wyznaczenie pełnowymiarowych – w rozumieniu odpowiednich przepisów – stanowisk postojowych, co jest warunkiem koniecznym do poboru opłat. Łącznie w obszarze SPPN na Mokotowie będzie ponad 400 dodatkowych miejsc dla samochodów mieszkańców" - informuje ZDM Warszawa.

Interpelacja krakowskiego radnego

W ostatniej interpelacji krakowski radny Łukasz Sęk, nawiązując do kilkukrotnych dyskusji w sprawie zmian w strefie i utworzenia dodatkowych miejsc dla mieszkańców w Krakowie informuje, że do tej pory działanie nie było możliwe ze względu na obowiązujące przepisy ogólnopolskie.

Dlatego zwrócił się z pytaniem do prezydenta czy teraz takie działanie jest możliwe, jaka podstawa prawna dawałaby prawo do takich regulacji oraz gdzie możliwe byłoby wprowadzenie takich miejsc.

W odpowiedzi prezydent informuje, że zgodnie z ustawą o drogach publicznych strefy płatnego parkowania ustala się na obszarze charakteryzującym się znacznym deficytem miejsc postojowych, w granicach którego wprowadza się obowiązek odpłatności za postój pojazdów. Ale w porozumieniu z zarządcą drogi organ zarządzający ruchem może wprowadzić zastrzeżone miejsca postojowe na wyłączność w określonych godzinach lub całodobowo.

"Opłata zryczałtowana za jedno zastrzeżone stanowisko postojowe wynosi sumę ceny abonamentu miesięcznego typu "O" dla danej podstrefy powiększoną każdorazowo o 1000 zł - dodaje prezydent.

Nawiązując do rozwiązań, o których pisze ZDM Warszawa, Jacek Majchrowski informuje, że podobne rozwiązanie funkcjonuje już w Gminie Kraków. "Zarząd Dróg Miasta Krakowa wydaje zezwolenia upoważniające osobę zameldowaną w obszarze określonego sektora Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania do niestosowania się do znaku B-39 "zakaz postoju" usytuowanego na drodze wewnętrznej, na obszarze danego sektora Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania" - kwituje prezydent.

Zakaz handlu w niedzielę. Solidarność chce zaostrzenia przepisów

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Strefa Płatnego Parkowania. W Warszawie pojawi się 400 miejsc parkingowych dla wybranych. Jak to wygląda w Krakowie? - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto