Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Spór o Międzytorze. Powstaną wieżowce - nawet 55-metrowe?

Szymon Szadurski
Szymon Szadurski
Semeco/ wizualizacja
Urzędnicy chcą nam zbudować jezdnię przecinającą Śródmieście, w tym ulicę Starowiejską - alarmują społecznicy.

Burzliwą dyskusję podjęło z miejskimi planistami kilkudziesięciu mieszkańców Gdyni i działaczy społecznych przy okazji wyłożenia do publicznego wglądu projektu planu zagospodarowania przestrzennego dla rejonu Międzytorza. Temat jest ważny, bo dotyczy jednego z najbardziej rozwojowych obszarów miasta, który bezpośrednio sąsiaduje z zabytkowym, modernistycznym centrum.

Czy tak będzie wyglądało Międzytorze? ZOBACZ wizualizacje!

Mieszkańców interesowały m.in. rozwiązania komunikacyjne, wysokość planowanych budynków i kwestia budowy centrum handlowego w okolicy dworca kolejowego. Niektóre z rozwiązań, przedstawione przez urzędników, reprezentantom lokalnej społeczności nie przypadły do gustu, więc planiści wysłuchali wielu gorzkich słów.

Zabudowa Międzytorza wpłynie korzystnie na rozwój Gdyni - zdaniem władz [WIZUALIZACJE]

Marek Karzyński, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni, poinformował uczestników debaty, że na skutek zabudowy Międzytorza liczba mieszkańców Śródmieścia może się nawet podwoić. Na obszarze należącym głównie do Polskich Kolei Państwowych dopuszczona ma zostać budowa obiektów mieszkaniowych, usługowych i biurowych, w tym wieżowców. Podstawowa wysokość nawiązywać ma do charakteru Śródmieścia. Będą to więc budynki 6-kondygnacyjne z ostatnim piętrem cofniętym.

Jednak na Międzytorzu w niektórych miejscach wybudować będzie można także znacznie wyższe wieżowce liczące 16 kondygnacji i 55 metrów. Przewiduje się, że na nowo zabudowanym obszarze mieszkać może nawet 7 tys. ludzi.

Marek Karzyński poinformował, że Międzytorze obsługiwane będzie komunikacyjnie poprzez ul. Nową Węglową a także ul. Władysława IV, poszerzoną na odcinku od ul. 10 Lutego do ul. Jana z Kolna. Dzięki temu odciążone mają zostać inne, ważne ulice w Śródmieściu, jak dla przykładu 3 Maja, a ruch uspokojony.

- To jakaś absurdalna teza - uważa jednak Łukasz Piesiewicz z organizacji Miasto Wspólne. - Nigdy jeszcze poszerzanie ulic nie uspokajało ruchu. Urzędnicy chcą nam zafundować czteropasmową jezdnię, przecinającą modernistyczne Śródmieście, w tym ulicę Starowiejską, gdzie miał być deptak. To są przecież pomysły rodem wprost z epoki Edwarda Gierka.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdynia.naszemiasto.pl Nasze Miasto