Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Samochodowe SPA, czyli jak wizualnie odświeżyć samochód

materiał partnera
Jednym z najbardziej powszechnych symboli statusu w świecie każdego z nas jest efektowny i lśniący nieskazitelnym lakierem samochód. Nowe auta łatwo odróżnić od tych używanych - często widać to już z daleka. Jak więc sprawić, żeby nasz samochód wciąż wyglądał jak nowy? Jak doprowadzić go do stanu w którym będzie cieszył nasze oko każdego dnia?

Dlaczego lakier się niszczy?

Zmatowienie lakieru to efekt ciągłego ocierania się o niego cząsteczek kurzu, ale również promieniowania UV, wykorzystywania agresywnej chemii do pielęgnacji oraz innych szkodliwych czynników. Świeżo nałożony lakier bezbarwny, którym zabezpieczony jest każdy samochód, jest gładki i przejrzysty, w pewnym sensie tworzy powierzchnię lustra. Światło padające na lakier odbija się prawie całkowicie, a widząc to odnosimy wrażenie, że samochód błyszczy. A jak to jest gdy lakier zmatowieje? W dużym powiększeniu powierzchnia lakieru wygląda bardzo nieestetycznie, powstałe rysy rozpraszają światło i blask zanika.

Odświeżenie wizualne samochodu

Najprostszą metodą renowacji jest polerowanie lakieru specjalną pastą polerską. Niezależnie czy wybierzemy polerowanie ręczne czy mechaniczne, przed przystąpieniem do pracy należy wykonać kilka niezbędnych kroków. Trzeba zacząć od bardzo dokładnego umycia oraz opłukania samochodu, po to, by usunąć nawet najdrobniejsze cząsteczki piasku i innych zabrudzeń. Dla zminimalizowania wpływu czynników atmosferycznych, dobrze jest polerować w zamkniętym pomieszczeniu. Renowacja polega na wyrównaniu, wygładzeniu rys na lakierze i ponownym uzyskaniu efektu lustra. Wykorzystuje się do tego celu pasty polerskie, czyli bardzo drobny materiał ścierny (nawet 3500 ziarenek na 1 cal²) umieszczony w zawiesinie zapobiegającej pyleniu i mającej własności smarne. Gama produktów ściernych zawiera pasty o różnych, nawet mocno tnących właściwościach.

Podstawowe zasady polerowania lakieru

Ogólna zasada polerowania i lakierowania jest następująca: zaczynamy od niskich wartości – nawet 300 (np. Menzerna Super Heavy Cut Compound S300) i stopniowo używamy coraz drobniejszych, aż do 3500 (np. Menzerna 3500 Super Finish). Im bardziej zniszczony lakier, tym więcej pracy wymaga. Jeżeli nie widać bardzo głębokich rys, można pominąć podstawowe środki i rozpocząć od pasty średnioziarnistej. Praca nie wymaga użycia dużej siły, kluczem do sukcesu jest płynność kolistych ruchów i wielokrotne powtarzanie. Koniecznie trzeba kontrolować siłę docisku - zbyt mocno dociśniętą gąbką ścierną lub szmatką z pastą możemy uszkodzić lakier. Po wypolerowaniu lakieru należy zmyć wodą resztki użytej pasty, a następnie zweryfikować jakość polerowania. Gdy zachodzi potrzeba wprowadzenia poprawek, należy powtórzyć cały proces.

Jeśli cały lakier jest równomiernie wypolerowany, rozpoczynamy wszystko od nowa, ale z użyciem drobniejszej pasty (tzn. o wyższym numerze w nazwie). Czynności powtarzamy aż do najwyższej gradacji i uzyskania idealnego połysku. Ostatnie polerowanie wykonuje się samą tkaniną, np. miękką szmatką frotte.

Czy to wystarczy?

Przedstawiona powyżej metoda sprawdza się w większości przypadków, bywa jednak, że lakier ma głębokie rysy i polerowanie nie przynosi oczekiwanych efektów. Na szczęście łatwo można temu zaradzić. Istnieją specjalne pasty z wypełnieniem, które uzupełniają ubytki i pokrywają głębokie rysy. Dostępne są w wielu kolorach.

Zabezpieczenie i utrwalenie naszej pracy

Równie ważne, jak polerowanie, jest zabezpieczenie efektów naszej pracy. Służą do tego różne kosmetyki samochodowe, takie jak woski naturalne, woski syntetyczne, czy też powłoki ceramiczne. W zależności od zakresu pożądanej ochrony mogą zabezpieczyć lakier od kilku tygodni do nawet dwóch lat (powłoka ceramiczna Dok Do marki Fireball), podkreślając barwę i głębię koloru, a także zapewniając szklisty połysk.

Wygląd samochodu świadczy o jego właścicielu. Nieestetyczne rysy i matowy lakier zdecydowanie obniżają walory wizualne. Teoretycznie w prosty sposób można samodzielnie poddać auto zabiegom auto detailingu, a tym samym przywrócić samochód do fabrycznej prezencji. Potrzebne będą pasty polerskie, odpowiednie kosmetyki samochodowe, mikrofibry, woda oraz dokładność i samodzielna praca.

Studio detailingu – SPA dla Twojego samochodu

Najlepszą alternatywą jest odwiedzenie profesjonalnego studia detailingowego, gdzie doświadczeni specjaliści zaopiekują się naszym samochodem i w zależności od typu usługi w ciągu kilku godzin lub kilku dni sprawią, że nasze auto będzie wyglądało jak nowe. Wyjeżdżając z takiego miejsca będziemy się czuli, jakbyśmy właśnie odbierali nasz nowy samochód prosto z salonu od sprzedawcy.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto