Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Są efekty psiej kampanii!

Kini
Kini
Sprzątanie psiej kupy po swoim pupilu to nie wstyd! Mijają pierwsze miesiące kampanii społecznej "Czysta przyjemność". Organizatorzy chcą nawet by stało się ono nawykiem.

1304 mandaty karne na sumę prawie 62 tysięcy złotych, 154 wnioski do sądu o ukaranie, 512 pouczeń. A przede wszystkim coraz częstszy widok mieszkańców, sprzątających odchody po swoich psach, to efekty trwającej od połowy czerwca kampanii społecznej "Czysta przyjemność", której celem jest uczulenie mieszkańców na obowiązki wynikające z psów.

- Kiedyś widok osoby sprzątającej był rzadkością, teraz jest czymś naturalnym - mówi Janusz Wiaterek, komendant krakowskiej straży miejskiej.

W konsekwencji, Kraków staje się coraz czystszy. - To dowód, że prowadzona
przez nas kampania przynosi efekty - mówił  Filip Szatanik, kierownik biura
prasowego urzędu miasta , które jest jednym z organizatorów przedsięwzięcia.


Posłuchaj i dowiedz się więcej!

Od czasu inauguracji kampanii w parkach i na skwerach Krakowa pojawiło się też
więcej specjalnych pojemników na psie odchody. Obecnie na terenie miasta jest około 520 koszy. W przyszłym roku będzie ich jeszcze więcej. Nie oznacza to, że psich odchodów nie można wrzucać do zwykłych pojemników na śmieci.
Jesienią pojawi się też na ulicach Krakowa pięć specjalnych odkurzaczy do usuwania psich kup - poinformowała Teresa Kowalińska, kierownik działu Czystości Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Jak zapewniają przedstawiciele miasta, kampania będzie kontynuowana, a nawet wzbogacona o plakaty ze znanymi osobistościami. Władze zapowiadają też więcej działań edukacyjnych w szkołach.


Przypomnijmy, społeczna kampania na rzecz edukacji mieszkańców w zakresie
przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania zwierząt domowych, a w szczególności psów została zainaugurowana w połowie czerwca tego roku. Jej inicjatorem jest komendant Straży Miejskiej, który wspólnie z Kancelarią Prezydenta oraz Wydziałem Edukacji Urzędu Miasta opracował szczegółowy plan działania wszystkich podmiotów miejskich uczestniczących w kampanii. Obok Straży Miejskiej, pozytywnie odpowiedzieli na propozycję wzięcia w niej udziału przedstawiciele: Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, Zarządu Budynków Komunalnych oraz Rady i Zarządu Dzielnicy XI. Swoją pomoc w wizualną część przygotowywanego projektu zaoferował również Główny Plastyk Miasta.

Zobacz też:







emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto