Spośród ponad 1 500 redakcji szkolnych z całej Polski, które biorą udział w programie Junior Media, zostało wybranych 10 najlepszych. Wezmą one udział w tygodniowych warsztatach dziennikarskich, które odbędą się od 27 sierpnia do 2 września w kompleksie „Solpark” w Kleszczowie.
Podczas tygodniowego pobytu młodzi dziennikarze będą mieli okazję uczyć się kunsztu dziennikarskiego od ekspertów z „Dziennika Łódzkiego”: Arkadiusza Krystka – wydawcy dziennika, Dariusza Pawłowskiego – szefa działu kultury, Marka Kondraciuka – dziennikarza działu sportowego oraz Sylwii Dąbrowy – szefowej działu foto dziennika „Polska Metropolia Warszawska”.
Wiedza zdobyta podczas warsztatów będzie wykorzystana w praktyce. Uczestnicy wspólnie z redaktorami z „Dziennika Łódzkiego” stworzą gazetę, która ukaże się jako dodatek do dzienników regionalnych Grupy Polskapresse. Codzienne relacje z warsztatów, przygotowane przez młodych adeptów dziennikarstwa, będzie można śledzić w NaszeMiasto.pl.
Ponadto dla uczestników zostały przygotowane konkursy z nagrodami, a także spotkanie z siatkarzami ze SKRY Bełchatów, którzy mimo wielu swoich obowiązków znaleźli chwilę, by odwiedzić Letnią Szkołę. Młodzi dziennikarze będą mieć możliwość przeprowadzenia wywiadu i razem z siatkarzami rozegrają mecz siatkówki! Wszystkich, którzy chcieliby pokibicować zapraszamy 1. września na godzinę 14.30 do Kompleksu „Solpark” w Kleszczowie.
Uczestnictwo wybranych redakcji w Letniej Szkole Junior Media jest bezpłatne.
Partnerem Letniej Szkoły Junior Media jest Solpark Kleszczów Sp. z o.o.
Junior Media to program dla dzieci i młodzieży mający na celu edukacje medialną. Projekt umożliwia redakcjom szkolnym tworzenie profesjonalnych gazetek za pomocą programu edytorskiego umieszczonego na stronie juniormedia.pl. Program wystartował w listopadzie 2010 roku. Do czerwca 2012 roku ponad 1 500 szkół z całej Polski zarejestrowało się w programie i aktywnie tworzy swoje gazetki na platformie. Co miesięczny konkurs Junior w Druku wyłania 50 najlepszych gazetek, które w liczbie 250 sztuk drukowane na papierze gazetowym i bezpłatnie dostarczane do szkół. Uczestnicy programu mogą korzystać z profesjonalnych porad, opracowanych przez dziennikarzy Grupy Polskapresse. Program Junior Media zdobył międzynarodowe uznanie: wyróżnienie w międzynarodowym konkursie The World Young Reader Prize organizowanym przez Światowe Stowarzyszenie Gazet i Wydawców Prasy WAN-IFRA, nominację do prestiżowej, międzynarodowej nagrody komunikacyjnej Sabre Awards w kategorii „Marketing to Youth”. W Polsce projekt zdobył nagrodę w konkursie Media Trendy 2011 w kategorii Innowacja w mediach, organizowanym przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej.
Partnerem programu jest Wydawnictwo Pedagogiczne Operon.
„Partnerem Letniej Szkoły Junior Media jest Solpark Kleszczów Sp. z o.o.”
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?