Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozbudowa obwodnicy Krakowa między węzłami Modlnica i Modlniczka. Powstanie trzeci pas. Duże zainteresowanie firm projektowych

Barbara Ciryt
Barbara Ciryt
Od węzła Modlniczka do węzła Modlnica ma być rozbudowana droga o trzeci pas ruchu
Od węzła Modlniczka do węzła Modlnica ma być rozbudowana droga o trzeci pas ruchu Fot. Barbara Ciryt
Obwodnica Krakowa między węzłami Modlnica i Modlniczka ma być rozbudowana. Chodzi o odcinek w ciągu drogi krajowej nr 94. Ma tam powstać trzeci pas ruchu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty przetargowe na przygotowanie dokumentacji. Okazuje się że osiem firm jest zainteresowanych realizacją tego zadnia.

Trzeci pas ruchu na obwodnicy

Firmy, które zgłosiły się do przetargu mają stosunkowo rozbieżne oferty. Od ponad 2,8 mln zł do prawie 5,4 mln zł. Odcinek drogi krajowej nr 94, który ma być poszerzony o dodatkowy, trzeci pas ruchu, ma około 2,5 km długości.

Wykonawca, poza dobudowaniem kolejnego pasa ruchu, będzie miał za zadanie opracowanie wariantów przebudowy tego odcinka w taki sposób, aby spełniał on parametry drogi ekspresowej. Dzięki temu w przyszłości droga stanie się fragmentem S52 - północnej obwodnicy Krakowa - informuje Kacper Michna, specjalista ds. komunikacji społecznej Krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Po otwarciu ofert komisja przetargowa z ramienia GDDKiA rozpoczyna weryfikację złożonych dokumentów. Wykonawca, który zostanie wybrany w przetargu będzie miał za zadanie przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) dla rozbudowy odcinka obwodnicy Krakowa.

Oferty na opracowanie dokumentacji złożyły firmy:

  • MPRB - 2 878 200,00 zł;
  • IVIA - 3 751 500,00 zł;
  • Mosty Katowice - 4 055 064,00 zł;
  • Voessing Polska - 4 403 400,00 zł;
  • Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT-WARSZAWA - 4 449 832,50 zł;
  • konsorcjum: Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem (lider), Biuro Projektowe Fidyk (partner) - 4 842 037,68 zł;
  • Schuessler - Plan Inżynierzy - 4 994 999,25 zł; 
  • Multiconsult Polska - 5 396 010,00 zł.

Jak tłumaczą przedstawiciele GDDKiA - rozbudowa dogi między węzłami jest potrzebna, bo jest tu coraz większy ruch. Badania prowadzone w latach 2020-2021 w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu wykazały, że tą drogą porusza się prawie 24 tys. pojazdów na dobę. Poszerzenie odcinka o trzeci pas ma sprawić, że droga będzie bezpieczniejsza i pozwoli na płynny ruch pojazdów na północnej obwodnicy Krakowa. 

Co obejmie dokumentacja projektowa?

- W ramach STEŚ-R wykonawca opracuje dokumentację wskazującą na możliwości techniczne przebudowy drogi krajowej do standardów drogi ekspresowej, rozbudowy o dodatkowy pas i przebudowy węzła Modlniczka - wskazuje Kacper Michna z GDDKiA.
Przy okazji analizie zostaną poddane szacowane koszty planowanej inwestycji. Przygotowując dokumentację, wykonawca będzie również oceniał oddziaływanie nowej drogi na środowisko.  

Po rozbudowie droga będzie miała parametry drogi ekspresowej, z dwiema jezdniami i trzema pasami ruchu w każdym kierunku. Wykonawca będzie mieć na przygotowanie dokumentacji 36 miesięcy od podpisania umowy. 

Jakie są sposoby walki z kryzysem energetycznym? Posłuchaj eksperta

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto