Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rondo Ofiar Katynia: Horror dla kierowców rozpocznie się po 22 maja

Aleksander Glowania
Aleksander Glowania
18 tys. samochodów na godzinę przejedzie rondem Ofiar Katynia po przebudowie, która będzie kosztować kierowców sporo cierpliwości.

Drogowcy na plac budowy wejdą 15 marca. Przez tydzień budować będą drogi tymczasowe, dzięki którym rondo będzie przejezdne; 22 marca rozpocznie się pierwszy etap przebudowy. - Jednocześnie zamkniemy dla ruchu bardzo duży obszar, jednak utrudnienia spotkają głównie pieszych. W jak najszybszym czasie chcemy wykonać budowę sieci, bez której nie możemy przystąpić do kolejnego etapu - mówi Piotr Sołtysik z firmy Radko, kierownik projektu.

W I etapie budowy, który potrwa do 22 maja, kierowcy będą poruszali się dwoma pasami na linii Conrada-Radzikowskiego oraz po jednym na linii Armii Krajowej-Jasnogórska. Największe utrudnienia kierowców czekają właśnie po zakończeniu I etapu budowy. - Możemy je porównać do problemów komunikacyjnych, jakie towarzyszyły krakowianom podczas budowy ronda Mogilskiego - przyznaje Witold Norek z Komendy Miejskiej Policji w Krakowie.

Zapewnia także, że policjanci będą bezlitośni dla kierowców, którzy nie dostosują się do nowej organizacji ruchu. - To głównie z ich powodu tworzą się gigantyczne korki - twierdzi Norek.

Aby nie sparaliżować miasta, zwłaszcza w momencie, gdy równocześnie prace trwają na skrzyżowaniu Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich, Zakład Infrastruktury Komunalnej i Transportu zaprosił do współpracy naukowców z Politechniki Krakowskiej, którzy podpowiedzą, co zrobić, by nie doszło do komunikacyjnego chaosu. - Jesteśmy świadomi tego, że nie da się wyeliminować korków w ogóle, ale chcemy zaproponować takie rozwiązania, dzięki którym ruch w okolicy budowy węzła będzie jak najbardziej płynny - mówi Marek Bauer z Politechniki Krakowskiej.

Jakie mają pomysły na ułatwienie życia mieszkańcom? - Będziemy ich namawiać, by przesiadywali się do komunikacji miejskiej, choć wiemy, że przekonanie do tego większości kierowców będzie trudne - dodaje Bauer.

Do 22 maja cały tranzyt nadal będzie biegł przez remontowane rondo. - Od II etapu będzie przeniesiony poza miasto, a nawet poza powiat krakowski - przyznaje Joanna Niedziałkowska, dyrektor ZIKiT.

Inwestycja kosztować będzie 120 mln zł. W kasie ZIKiT-u zarezerwowana była kwota  180 mln zł.

Zobacz też:

- Rondo Ofiar Katynia do przebudowy
- Obserwator51 bloguje o przebudowie ronda


Informator MM:Teatry | Policja | Noclegi | Kościoły | Lotto | Baseny | Hot spoty | Mapa
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto