Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rondo Ofiar Katynia do przebudowy

Redakcja
W połowie marca rozpocznie się kolejna duża inwestycja komunikacyjna w Krakowie.

Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski oraz przedstawiciele polsko-indyjskiego konsorcjum firm RADKO Sp. z o.o. (lider) i PUNJ LLOYD Ltd. podpisali umowę na przebudowę ronda Ofiar Katynia.

Rondo Ofiar Katynia to ważny element trzeciej obwodnicy miasta. Tu stykają się drogi Krakowa nr 94, 7 i 79. Tędy prowadzi trasa wjazdowa do miasta od autostrady A-4. Przepustowość skrzyżowania liczona na 6 tysięcy pojazdów na godzinę wyczerpała się. Sytuacja ma się zmienić po przebudowie rodna Ofiar Katynia.

Płaskie skrzyżowanie zamieni się w trzypoziomowy węzeł drogowy. - Na kierunku wschód - zachód, a więc w ciągu ulic Conrada i Radzikowskiego (drogi krajowe 7 i 79) powstanie prawie 400-metrowa estakada ze zjazdami. Pod nią znajdzie się przebudowane skrzyżowanie z tzw. wyspą centralną. Ten poziom będzie służył głównie do obsługi komunikacyjnej przyległych terenów mieszkaniowych i komercyjnych. Na kierunku północ - południe, a więc w ciągu ulicy Jasnogórskiej i alei Armii Krajowej, powstanie 90-metrowy tunel drogowy - mówił prezydent Jacek Majchrowski po podpisaniu umowy na wykonanie tej inwestycji. Takie wielopoziomowe skrzyżowanie gotowe będzie na przyjęcie 18 tysięcy samochodów na godzinę, czyli aż trzy razy więcej niż obecnie.

W ramach inwestycji przebudowane zostaną ulice dobiegające do ronda: al. Armii Krajowej, ul. Jasnogórska, ul. Radzikowskiego i ul. Conrada. - Szerokość jezdni głównych wyniesie 7 metrów. Na wlotach do skrzyżowania z wyspą centralną będą 3 lub 4 pasy o szerokości 3,5 metra każdy. Jezdnia tarczy skrzyżowania będzie składała się z 3 pasów o szerokości 3,5 metra każdy. Powstaną chodniki o szerokości 2 metrów i ścieżki rowerowe o szerokości do 2 metrów - wymieniała Joanna Niedziałkowska, dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Prace budowlane rozpoczną się około połowy marca. Na czas przebudowy zawężone będą pasy ruchu zarówno na kierunku ulic Conrada - Radzikowskiego, jak i w ciągu alei Armii Krajowej i Jasnogórskiej. Dodatkowo na kierunku wschód - zachód, gdzie notuje się większy ruch pojazdów, wybudowana zostanie na czas prac tzw. droga serwisowa, która ma ułatwić kierowcom pokonywanie ronda.

Utrudnienia w ruchu i problemy z przejeżdżaniem przez rondo w trakcie przebudowy będą stale monitorowane. Na zlecenie Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie Politechnika Krakowska wykonywać będzie analizę warunków ruchu w tym rejonie. Ma to pomóc w projektowaniu tras objazdowych i propozycji zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej na czas prowadzenia prac budowlanych.

Całkowity koszt inwestycji, zgodnie z podpisaną na początku marca umową, to niecałe 121 mln zł. Pieniądze będą pochodzić z budżetu miasta. Są też szanse, że część inwestycji dofinansuje Unia Europejska. Miasto złożyło wniosek aplikacyjny do Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na kwotę 17,6 miliona złotych. W przyszłości, jeśli będzie taka możliwość, miasto będzie się ubiegać o dofinansowanie tej inwestycji w innych unijnych programów.


Zobacz na MM:Wywiady | MM Moto | Photo Day | Ekstraklasa | Zdrowie | Film | MoDO
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto