Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remonty i utrudnienia w Krakowie. Sporo zmian!

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Północna Obwodnica Krakowa
Północna Obwodnica Krakowa GDDKiA
Z powodu budowy północnej obwodnicy Krakowa wprowadzono zmiany na ulicy Morcinka. Trwają też prace na Królowej Jadwigii, mimo odkryć archeologicznych. Zamknięta nadal jest Dekerta. Nadchodzą zmiany w związku z budowa trasy Wolbromskiej. Z dobrych wiadomości - będzie zwiększenie kursów na Andrzejki.

Północna obwodnica Krakowa

W związku z budową S52 POK we wtorek 22 listopada 2022 r., od godziny 09.00. zmieniona została organizacja ruchu na ul. Morcinka, w okolicy skrzyżowania z ul. Spacerową. Ruch poprowadzony zostanie drogą objazdową, po północnej stronie ul. Morcinka (od strony zalewów Zesławice) i odbywał się będzie w obie strony. Na tym odcinku będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 30 km/godz.

Dzięki przełożeniu ruchu na drogę tymczasową będzie można przebudować ul. Morcinka na odcinku ok. 150 m. Wykonawca wymieni tu grunt, wzmocni podłoże i wybuduje nową jezdnię. Zostanie też przebudowana sieć wodna i kanalizacyjna.

Zmiany zostaną wprowadzone na pół roku. Jednak jeśli warunki pogodowe zimą pozwolą na szybsze prowadzenie prac, to kolejny etap inwestycji i związana z nim zmiana w organizacji ruchu będą wprowadzone wcześniej.

Stan prac

Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa zbliża się do półmetka. Zaawansowanie prac jest na poziomie 44,57%. Najbardziej zaawansowane są prace związane z budową mostów (70,25%) i tuneli (63,1%).

S52 POK, to ponad 12-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S52 od węzła Modlnica do węzła Kraków Mistrzejowice. Każda jezdnia będzie miała trzy pasy ruchu. Na drodze będą tunele - pod rzeką Prądnik i miejscowością Zielonki o długości 653 m, pod wzgórzem w Batowicach o długości 496 m i pod wzgórzem „Syberia” na terenie Krakowa powstanie niewielki obiekt tunelowy o długości 95 m. Powstanie też 27 obiektów inżynierskich i 25 km dróg dojazdowych do obsługi przyległych terenów.

Wybudowane zostaną węzły: 

  • Modlnica - do istniejącego węzła dobudowane zostaną cztery łącznice,
  • Zielonki - na skrzyżowaniu S52 z ulicami: Na Zielonki w Krakowie, Ks. Adama Zięby, Waliszewskiego, Na Popielówkę w Zielonkach i projektowaną przez Samorząd Województwa Trasą Wolbromską, 
  • Węgrzce - w miejscu skrzyżowania z Al. 29-go listopada w Krakowie,
  • Batowice - w miejscu skrzyżowania z ul. Karola Wojtyły w Batowicach (droga powiatowa 2293K). 

Północna Obwodnica będzie połączona węzłem Mistrzejowice z drogą ekspresową S7 i w ten sposób zamknie się IV obwodnica Krakowa. Ciąg obwodnic połączy wszystkie wyloty dróg krajowych po północnej stronie miasta (A4, DK79, DK94, S7) i usprawni przemieszczanie się od strony zachodniej w kierunku północnym (Kielce, Warszawa), zachodnim (Katowice, Wrocław), wschodnim (Tarnów, Rzeszów) bez konieczności przejazdu przez zatłoczone miasto. Północna Obwodnica przejmie cały ruch tranzytowy, jak również część ruchu miejskiego, obecnie przechodzącego przez północną część miasta drogą krajową DK79. Według prognoz na nowym odcinku już w roku 2025 ruch przekroczy średnio 30 tys. pojazdów na dobę.

Budowa Trasy Wolbromskiej: zamknięcie fragmentu ul. Piaszczystej

W kolejna fazę wchodzi budowa Trasy Wolbromskiej – zachodniej obwodnicy Zielonek. Od czwartku, 24 listopada, od godzin porannych, zamknięty dla ruchu będzie fragment ul. Piaszczystej – powyżej ul. Żwirowej.

W związku z zamknięciem ul. Piaszczystej do odwołania wprowadzony będzie nakaz skrętu w prawo w ul. Żwirową. Wprowadzenie takiej organizacji ruchu jest konieczne ze względu na prowadzone przez wykonawcę roboty przy przebudowie sieci wysokiego napięcia, a także roboty drogowe przy budowie nowej wylotówki na północ.

Warto wiedzieć, że Trasa Wolbromska – zachodnia obwodnica Zielonek realizowana jest na podstawie trójstronnej umowy w trybie „zaprojektuj i wybuduj” pomiędzy Województwem Małopolskim i Gminą Miejską Kraków, a firmą STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Nowa droga o długości około 2 km będzie przebiegać przez teren gminy Miejskiej Kraków i gminy Zielonki. Instytucją wiodącą odpowiedzialną za realizację kontraktu jest Zarząd Dróg Wojewódzkich.

Za krakowski odcinek odpowiada Zarząd Inwestycji Miejskich. Rozpoczyna się on w rejonie ul. Pachońskiego, gdzie łączy się z budowaną obecnie pod nadzorem ZIM linią tramwajową do Górki Narodowej. W ramach zadania powstanie około kilometrowy odcinek nowej drogi kategorii G do granicy Krakowa, posiadającej dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, wraz z chodnikami i ścieżkami rowerowymi. Wybudowany zostanie łącznik pomiędzy nową trasą a ul. Glogera wraz z rondem turbinowym. Rozbudowana na długości około 200 metrach będzie również ul. Glogera. W ramach zadania powstanie również wiadukt nad torami kolejowymi oraz przejście podziemne umożliwiające ruch pieszy i rowerowy.

Trasa Wolbromska – zachodnia obwodnica Zielonek ma poprawić wyjazd z Krakowa na północ i odciążyć istniejące drogi dojazdowe do naszego miasta z gminy Zielonki. Nowa droga będzie się łączyć z północną obwodnicą Krakowa, realizowaną obecnie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Dzięki temu powstanie alternatywna wobec ulicy Jasnogórskiej, Łokietka i al. 29 Listopada trasa wylotowa i wjazdowa do Krakowa od strony północnej.

Zadanie dofinansowane jest ze środków Unii Europejskiej. Na krakowską część zadania, której wartość to blisko 72 mln zł, przekazana zostanie dotacja w wysokości prawie 20 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Modernizacja ul. Popielidów

W piątek, 25 listopada 2022 r. drogowcy rozpoczną modernizację ul. Popielidów w dzielnicy XV Mistrzejowice. W związku z pracami wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu.

Odnowiona zostanie nawierzchnia jezdni na odcinku od ul. Piasta Kołodzieja do skrzyżowania z ul. Perkuna. W trakcie prac – ruch utrzymany, kierowany ręcznie. Jeśli warunki atmosferyczne pozwolą prace będą przebiegały zgodnie z poniższym harmonogramem:

  • 25 listopada (piątek) – frezowanie od ul. Perkuna, etapami
  • noc z 25 na 26 listopada (piątek/sobota) – układanie warstwy wiążącej nawierzchni
  • 26 listopada (sobota) – regulacja wpustów kratek, układanie warstwy ścieralnej nawierzchni

Zakończenie wszystkich robót zaplanowane jest na 28 listopada (poniedziałek), godziny poranne. Koszt prac to ok. 630 tys. zł.

Remont ul. Makowskiego, zmiany w kursowaniu autobusów

W najbliższą sobotę, 26 listopada, rozpocznie się remont ulicy Tadeusza Makowskiego. Nowa nawierzchnia zostanie położona na odcinku pomiędzy ul. Łokietka a Stachiewicza. Odnowiony zostanie także fragment chodnika. Na czas prac swoje trasy zmienią linie autobusowe nr 138, 144, 168, 194 i 904.

W trakcie robót będzie obowiązywać ruch jednokierunkowy – od ul. Władysława Łokietka w kierunku ul. Piotra Stachiewicza.

Zmiany w kursowaniu linii autobusowych:

  • nr 138 – w kierunku Azorów będzie kursować bez zmian. W kierunku Kombinatu będzie kursować po trasie objazdowej: „Azory” – ... – ul. Weissa, ul. Opolska, ul. Batalionu „Skała” AK, ul. Krowoderskich Zuchów – ... – „Kombinat”;
  • nr 144 – w kierunku os. Rżąka trasa pozostanie bez zmian. W kierunku Prądnika Białego będzie kursować po trasie objazdowej: „Rżąka” – ... – przystanek „Łobzów SKA” 01, ul. Wybickiego, ul. Łokietka, ul. Batalionu „Skała” AK – ... – „Prądnik Biały”;
  • nr 168 – w kierunku ul. Chełmońskiego będzie kursować bez zmian. W kierunku Krowodrzy Górki będzie kursować po trasie objazdowej: „Chełmońskiego Pętla” – ... – ul. Weissa, ul. Opolska, ul. Batalionu „Skała” AK, ul. Krowoderskich Zuchów – ... – „Krowodrza Górka”;
  • nr 194 – w kierunku os. Pod Fortem trasa pozostanie bez zmian. W kierunku Krowodrzy Górki będzie kursować po trasie objazdowej: „Pod Fortem” – ... – przystanek „Łobzów SKA” 01, ul. Wybickiego, ul. Łokietka, ul. Batalionu „Skała” AK – ... – „Krowodrza Góka”;
  • nr 904 – w kierunku Wieliczki będzie kursować bez zmian. W kierunku Prądnika Białego będzie kursować po trasie objazdowej: „Wieliczka Miasto” – ... – przystanek „Azory” 01, ul. Weissa, ul. Opolska, ul. Wyki – ... – „Prądnik Biały”.

Rozbudowa ul. Jakubowskiego: zmiany przy skrzyżowaniu z ul. dr Orwid

Od 28 listopada zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Jakubowskiego i dr Orwid. Ma to związek z kolejnym etapem budowy ronda w tym miejscu – informuje Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie.

W ramach rozbudowy ul. Jakubowskiego na skrzyżowaniu tej ulicy z ul. dr Marii Orwid powstaje rondo. Prace w części zostały już zrealizowane. 28 listopada rozpocznie się kolejny etap – wykonawca zajmie się budową ronda po stronie Szpitala Uniwersyteckiego. Dlatego konieczne jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu.

Od 28 listopada, od godzin porannych, zamknięty będzie wjazd do szpitala na wysokości ul. dr Orwid. Dojeżdżając tą ulicą do ul. Jakubowskiego nie pojedziemy na wprost – wprowadzony będzie nakaz skrętu w prawo lub w lewo. Dojazd do lecznicy zapewnione będzie wjazdem od ul. Jakubowskiego (bliżej ul. Kostaneckiego).

Południowy pas ul. Jakubowskiego wraz z chodnikiem przed budowanym rondem będzie zamknięty dla ruchu.

W rejonie prowadzonych robót obowiązuje ograniczenie prędkości do 40 km/h, a także zakaz parkowania.

W tym etapie robót ul. dr Marii Orwid nadal będzie jednokierunkowa.

Na Andrzejki więcej autobusów i tramwajów

Dodatkowe kursy linii autobusowych i tramwajowych oraz tabor o zwiększonej pojemności – takie są wzmocnienia nocnej komunikacji miejskiej w związku z Andrzejkami.

Noce 25/26 i 26/27 listopada:

  • linie 62, 64, 69 – rozkłady jazdy pozostaną bez zmian, do obsługi będzie kierowany tabor o zwiększonej pojemności;
  • linia 604 – zostanie uruchomiona specjalna (dodatkowa) linia nocna, kursująca po następującej trasie: Prądnik Biały – po trasie linii 904 do skrzyżowania ul. Nowosądeckiej i Łużyckiej, następnie: Witosa – Halszki – Stojałowskiego – Os. Kurdwanów;
  • linia będzie kursować z częstotliwością co 60 minut, realizując odjazdy z przystanku Teatr Słowackiego w obu kierunkach 30 minut po pełnej godzinie i zapewniając z linią 904 łączną częstotliwość co 30 minut na wspólnym odcinku trasy;
  • w związku z prowadzonym remontem nawierzchni na ul. Makowskiego w kierunku Prądnika Białego linia będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (jak linia 904): od przystanku Azory 01 przez ul. Opolską, z pominięciem przystanków Różyckiego 01 i Makowskiego 01, w zamian będzie obsługiwać przystanki Mehoffera 01 i Park Krowoderski 71;
  • linie 612 i 642 – rozkłady jazdy pozostaną bez zmian, do obsługi będzie kierowany tabor o zwiększonej pojemności.

Noc 27/28 listopada:

  • linie 62, 64, 69 – będą kursować według rozkładów jazdy jak w noce pt/sb i sb/nd (co 30 minut przez całą noc);
  • linie 611 i 612 – zostaną dodatkowo uruchomione i będą kursować według rozkładów jazdy jak w noce pt/sb i sb/nd;
  • linia 642 – do obsługi będzie kierowany tabor o zwiększonej pojemności.

Od 26 listopada rusza linia autobusowa po Trasie Łagiewnickiej

26 listopada rusza linia autobusowa nr 196. Autobusy będą kursować na trasie: „Łagiewniki” – ul. Zakopiańska, Trasa Łagiewnicka, ul. Kobierzyńska, ul. Lubostroń, ul. Czerwone Maki – „Skotniki Szkoła”. Co drugi kurs zostanie wydłużony do przystanku „Kozienicka” w zamian za funkcjonującą tam linię nr 116.

Nowe połączenie autobusowe umożliwi mieszkańcom ul. Skotnickiej (w tym dojazd do szkoły), Mochnaniec, Lubostroń, Kobierzyńskiej oraz rejonu Trasy Łagiewnickiej w szybszy oraz wygodniejszy sposób przedostać się do linii tramwajowej wzdłuż ul. Zakopiańskiej lub „Czerwonych Maków P+R”, aby z tego miejsca kontynuować swoją podróż tramwajem. Dodatkowo pozwoli także na przesiadkę do linii autobusowej w kierunku Nowej Huty na skrzyżowaniu ul. Tischnera z Zakopiańską.

Linie autobusowe:

  • nr 116 – zostanie zlikwidowana;
  • nr 196 – nowa linia kursująca po trasie: „Łagiewniki” – ul. Zakopiańska, Trasa Łagiewnicka, ul. Kobierzyńska, ul. Lubostroń, ul. Czerwone Maki, „Czerwone Maki P+R”, ul. Bunscha, ul. Mochaniec – „Skotniki Szkoła” – ul. Skotnicka, ul. Kozienicka, ul. ks. Wujka – „Kozienicka” (powrót: Paska);
  • Linia będzie kursować w dni powszednie co 15 minut, a w dni wolne co 20 minut;
  • Co drugi kurs będzie wydłużony do przystanku „Kozienicka”;
  • Linia będzie obsługiwać nowe przystanki: „Łagiewniki SKA”, „Krokusowa”, „Rostworowskiego”, „Lubostroń”, „Konopczyńskiego”, „Plitza” i „Czerwone Maki”;
  • nr 608 – od nocy z 26 na 27 listopada będzie kursować po nowej trasie: „Czyżyny Dworzec” – ... – ul. Wadowicka, ul. Zakopiańska, Trasa Łagiewnicka, ul. Kobierzyńska – ... – „Pod Fortem”;
  • Przystanki „Borsucza”, „Lipińskiego” i „Grota-Roweckiego” pozostaną bez obsługi przez linię nr 608;
  • Linia będzie obsługiwać nowe przystanki „Łagiewniki SKA” i „Krokusowa”.

Przebudowa ul. Królowej Jadwigi (od Jesionowej do Robla)

Trwa przebudowa ul. Królowej Jadwigi od Jesionowej do Robla. Pierwsze zmiany w organizacji ruchu zostały wprowadzone w sobotę, 15 października 2022 r.

W ramach inwestycji ul. Królowej Jadwigi zostanie zmodernizowana na odcinku od ul. Jesionowej do ul. Robla. Zadanie obejmie przebudowę infrastruktury podziemnej: kanalizacji sanitarnej wraz z przepięciem istniejących przyłączy sanitarnych, sieci wodociągowej wraz z przełączeniem istniejących przyłączy. Wybudowana zostanie kanalizacja opadowa wraz z przykanalikami i studzienkami wodościekowymi. Realizowane będą też roboty na sieci: energetycznej, teletechnicznej i gazowej. Powstaną obustronne chodniki, oświetlenie oraz nowa nawierzchnia. Zyskają ją również wloty ul. Królowej Jadwigi: 28 Lipca 1943, Podłącze, Korbutowej, Koło Strzelnicy, Pod Sikornikiem, Czeremchowej.

Prace potrwają do maja przyszłego roku.

Powstaje nowy układ drogowy łączący Nowohucką z Galicyjską

Powstaje nowy układ drogowy łączący Nowohucką z Galicyjską. Za roboty odpowiada deweloper prowadzący swoją inwestycję po sąsiedzku.

Od środy, 23 listopada br. deweloper będzie kontynuował prace na fragmencie ul. Ciepłowniczej (od Skręconej do Nowohuckiej) i Nowohuckiej – przebudowa elementów pasa drogowego, sieci podziemnych i budowa chodnika. W związku z robotami zmiany w organizacji ruchu:

  • na ul. Ciepłowniczej utrzymany ruch dwukierunkowy,
  • brak możliwości wjazdu w ul. Skręconą (dojazd do posesji zachowany),
  • przejście dla pieszych wyznaczone po drugiej stronie jezdni,
  • na ul. Nowohuckiej w nowej lokalizacji tymczasowy przystanek autobusowy.

Taka organizacja ruchu potrwa do 12 grudnia br.

Nocne utrudnienia na ul. Wielickiej

W związku z kolejnym etapem robót przy przebudowie pasa do skrętu w prawo z ul. Wielickiej w ul. Kostaneckiego, w rejonie prac wprowadzony będzie nowy etap tymczasowej organizacji ruchu. W godzinach nocnych na odcinku kilkudziesięciu metrów nieczynne będą pasy do skrętu w lewo w ul. Teligi.

Firma Energopol, wykonawca przebudowy pasa do skrętu w prawo z ul. Wielickiej w ul. Kostaneckiego, w przyszłym tygodniu będzie wykonywać roboty związane z wymianą krawężników oraz ścieku na ul. Wielickiej przy pasie rozdziału. Dlatego w okresie od nocy 21/22 listopada do nocy 25/26 listopada konieczne jest zajęcie pasów do skrętu w lewo z ul. Wielickiej w ul. Teligi. Utrudnienie pojawi się na kilkudziesięciometrowym odcinku wylotówki na Wieliczkę. Zachowany będzie skręt w lewo. Aby ograniczyć utrudnienia, roboty będą prowadzone wyłącznie nocami w godzinach od 22.00 do 6.00.

Przebudowa skrętu w prawo z ulicy Wielickiej w ulicę Kostaneckiego to jeden z elementów modernizacji układu drogowego w Prokocimiu w celi poprawy dojazdu do zlokalizowanym tam placówek medycznych. Zadanie, które uzyskało rządowe dofinansowanie w ramach przygotowań do Igrzysk Europejskich ma zostać zrealizowane do końca roku.

Drugim z zadań, które realizowane jest obecnie w tym rejonie to rozbudowa ul. Jakubowskiego. Ta droga jest już prawie gotowa, mogą z niej korzystać kierowcy. Obecnie wykonawca skupia się na asfaltowaniu ul. dr. Marii Orwid. ZIM planuje, by jeszcze w tym roku poprawić tam przejezdność.

Czasowa zmiana organizacji ruchu na ul. Banacha

Wykonawca linii tramwajowej do Górki Narodowej wchodzi w kolejna fazę prac torowych na odcinku północnym. W związku z tym, od środy, 23 listopada od godz. 8.00 pojawią się utrudnienia w ruchu na ul. Banacha na wysokości budowanego torowiska.

Utrudnienia będą polegać na połówkowych zajęciach poszczególnych pasów ruchu ul. Banacha w rejonie skrzyżowania z ul. Zauchy. Najpierw, na potrzeby robót torowych nieczynny będzie pas po stronie południowej. Po zakończeniu prac, wykonawca przeniesie się na pas po stronie północnej. W związku z tym robotami pojawią się tez utrudnienia dla pieszych. W pierwszym etapie nieczynny będzie chodnik po stronie południowej, w drugim – po stronie północnej.
Od poniedziałku prace w rejonie skrzyżowania ul. Kamieńskiego i Malborskiej

W poniedziałek, 21 listopada rozpoczną się pierwsze prace przygotowawcze do przebudowy okolic skrzyżowania ulic Kamieńskiego i Malborskiej. Roboty będą zrealizowane przez dewelopera w ramach inwestycji niedrogowej.

Zakres robót obejmuje m.in. poszerzenie ulicy Malborskiej, w tym wydzielenie pasa do skrętu w lewo w ul. Kamieńskiego), przebudowę chodników i budowę odcinków ścieżek rowerowych.

Zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone w późniejszym terminie.

Prace potrwają do końca kwietnia przyszłego roku.

Przegląd remontów w dzielnicach (18-24.11)

Dzielnica IV – Prądnik Biały

21 listopada br., poniedziałek, ruszą prace na ul. Kaczorówka (na odcinku nawierzchni tłuczniowej, w rejonie ul. Pękowickiej) – w pierwszej kolejności wykonana zostanie kanalizacja opadowa. Prace zakończą się 20 grudnia br., a ich koszt to ok. 800 tys. zł. Zadanie w ramach Programu modernizacji dróg.

Tego samego dnia drogowcy pojawią się na ul. Kościelnej. Zajmą się tu chodnikami oraz jezdnią. Najpierw chodniki i lokalne zwężenia, później wymiana nawierzchni – ruch utrzymany, przy połówkowym zamknięciu. Roboty potrwają do 9 grudnia br., a ich koszt to ok. 300 tys. zł. Zadanie w ramach Programu modernizacji dróg.

Z kolei, w sobotę, 26 listopada drogowcy pojawią się na ul. Makowskiego. Nowa nawierzchnia zostanie położona na odcinku od Stachiewicza do Łokietka, odnowiony zostanie też fragment chodnika. W czasie prac – ruch jednokierunkowy na odcinku od Łokietka do Stachiewicza – przejezdność zachowana. Przy wymianie nawierzchni – połówkowe zamknięcie. Pojawią się zmiany w komunikacji miejskiej – szczegóły w komunikacie Zarządu Transportu Publicznego. Roboty zakończą się w pierwszej połowie grudnia br., a ich koszt to ok. 500 tys. zł.

Dzielnica VI – Bronowice

Drogowcy zakończyli zasadnicze prace na ul. Pasternik – nowa nawierzchnia została położona na odcinku od ul. Ojcowskiej do ul. Starego Dębu (granica miasta), miejscami wymienione zostały krawężniki, wyremontowane zostały trzy zatoki postojowe – które pokrył kolorowy beton. Teraz pozostały ostatnie prace porządkowe – mogą pojawić się miejscowe zawężenia. 

Od środy, 16 listopada na ul. Armii Krajowej trwa remont chodnika – na odcinku od Przybyszewskiego do Zarzecze. Zmiany w organizacji ruchu głównie dla pieszych. Powstanie nowy ciąg pieszo-rowerowy. Prace zakończą się w grudniu br., a ich koszt to ok. 700 tys. zł.

Dzielnica XVIII – Nowa Huta

17 listopada ruszyły prac na os. Krakowiaków (od budynku 14 do 17, koszt ok. 195 tys. zł), na os. Willowym (od budynku 18 do 24, koszt ok. 160 tys. zł) oraz os. Zielonym (od budynku 20 do 26, koszt ok. 320 tys. zł). Nową nawierzchnie zyskają ulice wewnątrzosiedlowe. Prace w tych trzech lokalizacjach potrwają do końca listopada br. Zadania są realizowane z Programu modernizacji dróg.

Z kolei, w poniedziałek, 21 listopada drogowcy zaczęli remont chodnika przy ul. Bulwarowej – po stronie Zalewu Nowohuckiego. Pojawią się lokalne zwężenia na odcinku od Wojciechowskiego do Zalewu Nowohuckiego. Roboty zakończą się w połowie grudnia br., a ich koszt ok. 250 tys. zł. Zadanie w ramach Programu budowy chodników.

Odkrycie archeologiczne wydłuży prace na Dekerta

Na ul. Dekerta, podczas przebudowy wiaduktu kolejowego wykonawcy natrafili na fragmenty historycznych zabudowań. Część prac wstrzymano, a analizą znaleziska zajęli się archeolodzy. Najprawdopodobniej są to pozostałości murów jednego z fortów Twierdzy Kraków.

Cała dokumentacja, zgodnie z procedurami, zostanie przekazana służbom konserwatorskim, które podejmą decyzje co do dalszych działań w tym miejscu. Na obecną chwilę wykonawcy nie precyzują, w jakim stopniu znalezisko wpłynie na ostateczny termin zakończenia budowy drogi w tym miejscu.

Czy opłaca się jeździć elektrykiem?

od 16 lat

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Remonty i utrudnienia w Krakowie. Sporo zmian! - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto