Zakończył się już demontaż starych szyn i przygotowanie koryta. Prace związane z laniem betonu będą prowadzone 17 i 18 lipca. Może to powodować chwilowe problemy z płynnym przejazdem przez skrzyżowanie.
- Niestety część pieszych nadal ignoruje wygrodzenia postawione przez wykonawcę w rejonie skrzyżowania ulic Bolesława Śmiałego i Krzywoustego. Bariery ustawione zostały na jeszcze większym fragmencie wyłączonego dla pieszych odcinka, to nadal nie przeszkadza osobom bez wyobraźni. Przebieganie przez jednię w tym miejscu jest skrajnie niebezpieczne i lekkomyślne. Apelujemy o stosowanie się do czasowej organizacji ruchu - czytamy w komunikacie.
ZOBACZ TAKŻE: Torowisko w centrum miasta w remoncie. Jak idą prace? [ZDJĘCIA]
TS przypominają, że remontu wymagała konstrukcja torowiska, która uległa zniszczeniu, ze względu na duży ruch kołowy. W związku z tym, pracami objętych zostało około 150 metrów toru wraz z jego zabudową drogową w minimalnym, niezbędnym zakresie oraz odwodnienie.
Roboty są prowadzone pomiędzy przejściami dla pieszych przez ul. Bolesława Krzywoustego i al. Bohaterów Warszawy.
SZCZEGÓŁY ZMIAN:
Celem remontu jest przywrócenie wartości eksploatacyjnej torowiska oraz wykonanie robót naprawczych w strefie okołoszynowej. Dodatkowo, aby zwiększyć komfort okolicznych mieszkańców płyty przejazdowe ułożone zostaną na wibroizolacyjnej macie ze spienionego poliuretanu.
Maty antywibracyjne wytłumią drgania i hałasy. Z uwagi na bliską zabudowę mieszkalną na skrzyżowaniu ul. Krzywoustego i al. Bohaterów Warszawy, maty zostaną zabudowane na całym odcinku objętym zadaniem. Zamontowane zostaną także smarownice torowe.
ZOBACZ TEŻ: Jazda pod prąd, czyli nowości w organizacji ruchu na Krzywoustego [ZDJĘCIA]
Zakres robót torowo-drogowych obejmie:
- całkowitą rozbiórkę istniejących torów tramwajowych i innych elementów nawierzchni tramwajowej,
- wykonanie nowej konstrukcji podbudowy torów tramwajowych,
- montaż torów tramwajowych w technologii ciągłego, sprężystego podparcia w korycie prefabrykowanych żelbetowych płyt tunelowych z użyciem żywic poliuretanowych,
- montaż skrzynek odwadniających i innych elementów wyposażenia torów,
- wykonanie nawierzchni torowiska,
Umowa została podpisana z firmą NIWA Szczecin Sp. z o.o. na kwotę 2 757 370,91 brutto. Roboty mają zakończyć się do 31 sierpnia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?