Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont dworca autobusowego w Krakowie [wizualizacje, zmiany w organizacji ruchu]

Redakcja
Wizualizacja dworca autobusowego po przebudowie
Wizualizacja dworca autobusowego po przebudowie Małopolskie Dworce Autobusowe
11 marca ruszył remont górnej płyty Małopolskiego Dworca Autobusowego w Krakowie. W późniejszych etapach dobudowane zostaną również trzy piętra do budynku MDA.

Od wtorku,  11 marca górna płyta MDA będzie zamknięta. Część autobusów przez trzy miesiące będzie odjeżdżała z ulicy Wita Stwosza. Jej modernizacja potrwa od dwóch do trzech miesięcy. Wszystkie prace mają się zakończyć do 30 czerwca.

Zobacz też: Otwarcie podziemnego dworca Kraków Główny [zdjęcia]

- Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego, po zapoznaniu się z analizą stanu technicznego popartą ekspertyzą konstrukcyjną, zalecił wykonanie remontu generalnego płyty. Z uwagi na fakt, że konstrukcja płyty pozostaje w stanie dobrym i nie zagraża bezpieczeństwu użytkowania, ustalony został termin realizacji remontu w terminie do końca sierpnia tego roku - mówi Marcin Fall, członek zarządu Małopolskich Dworców Autobusowych.

Tymczasowe przystanki są zlokalizowane przy ulicy Wita Stwosza, między rondem koło tunelu, a rondem przy Muzeum Armii Krajowej. Dojście na nowy przystanek z dworca zajmuje około 5 minut. Z dwunastu stanowisk będą odjeżdżały autobusy z górnej płyty dworca, z wyjątkiem tych do Wolbromia i Słomnik, które przeniesiono na dolną płytę. Zmiany organizacji ruchu nie dotyczą dolnej płyty, tam autobusy będą kursować jak dotąd.

 

Czytaj też: Kino na dworcu. Co powstanie w zabytkowym budynku PKP w Krakowie?

 

Utrudnienia w ruchu dotyczą także kierowców, którzy chcą dojechać na parkink PKP oraz do Muzeum Armii Krajowej. Odcinek ulicy Wita Stwosza, z którego odjeżdżają autobusy, jest nieprzejezdny dla większości samochodów. Służby techniczne wpuszczają tam jedynie komunikację zbiorową oraz auta, które chcą skorzystać z parkingu pod estakadą. Kierowcy jadący od strony Ronda Mogilskiego mogą dostać się na parking PKP górą przez al. 29 Listopada, albo tunelem, z którego należy skręcić w prawo.

Rozbudowa płyty zaplanowana jest na wrzesień. Płyta będzie powiększona w kierunku torów kolejowych i ponad ciąg komunikacji pieszej, wychodzący z tunelu "Magda". W grudniu 2013 roku, teren ten został wydzierżawiony od PKP na 30 lat.  Za dwa lata dworzec wzbogaci się o siedem nowych stanowisk odjazdowych. Zbudowane zostaną także dwie nowe windy (jedna połączy dworzec z parkingiem ponad peronami kolejowymi). Ma to ułatwić przemieszczanie się pasażerów, którzy korzystają z samochodów. W sumie powstanie 39 nowy stanowisk, co oznacza, że funkcjonalność dworca poprawi się o 20 procent.

Zobacz też: PKP zapowiada koniec blaszanych bud przy Dworcu Głównym

- Po budowie oraz wykonaniu, zaplanowanego również na ten rok remontu istniejącej górnej płyty pasażerowie i przewoźnicy otrzymają nowoczesne i przestronne perony, z nawiązką spełniając najwyższe standardy dworców autobusowych w Europie - mówi Fall.

Przebudowany zostanie również budynek dworcowy, który od początku był planowany jako obiekt czterokondygnacyjny. Trzy nowe piętra o powierzchni 2 tysięcy 860 metrów kwadratowych zostaną przeznaczone na hotel. Koszty inwestycji zostaną pokryte ze środków własnych MDA oraz z kredytu bankowego.

Zobacz też: PKS Kraków: Rozkład jazdy autobusów [Regionalny Dworzec Autobusowy RDA - informator]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto