Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Prezent nie dotarł na święta albo się zniszczył? Sprawdź, co robić

Redakcja
Gdy kupujemy w sieci nietrafiony prezent możemy wymienić na inny.
Gdy kupujemy w sieci nietrafiony prezent możemy wymienić na inny. Bartek Syta
Eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego radzą, co robić, gdy kupujemy w sklepach internetowych w Polsce i za granicą.

Firmy kurierskie mają teraz pełne ręce pracy. Może się zdarzyć, że niektóre prezenty dotrą do odbiorców już po gwiazdce.
Co robić w takiej sytuacji?

Nie musimy takiego prezentu przechowywać do kolejnej okazji. - Pamiętajmy, że jeżeli kupujemy na odległość u przedsiębiorcy zarejestrowanego na terenie Unii Europejskiej, Norwegii lub Islandii możemy odstąpić od umowy w terminie 14 dni od doręczenia przesyłki. Na odesłanie produktu mamy kolejne 14 dni. Przedsiębiorca ma 30 dni na doręczenie zakupionego produktu, chyba, że w regulaminie zaznaczy inaczej. Jeżeli po świętach znajdziemy w skrzynce prezent, który nie dotarł na czas, możemy go zwrócić bez podawania przyczyny - mówią w Europejskim Centrum Konsumenckim.

>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<

Gdy nie trafiliśmy z rozmiarem np. swetra czy sukienki
Nic straconego! W ciągu 14 dni możemy odstąpić od umowy zawartej przez internet i kupić produkt we właściwym rozmiarze. Skontaktujmy się z przedsiębiorcą, być może wymieni go bez konieczności zawierania kolejnej umowy.

Pamiętajmy jednak, że jeżeli kupujemy w sklepie stacjonarnym, sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu. Jest to wyłącznie jego dobra wola. Jeżeli nie jesteśmy pewni, czy prezent spodoba się obdarowywanej osobie, zapytajmy sprzedawcę o możliwość zwrotu lub wymiany jeszcze przed zakupem.

Gdy prezent został zniszczony w trakcie dostawy
Lampka nocna, o której marzyła babcia została potłuczona w trakcie dostawy? Złożyliśmy reklamację, jednak sprzedawca zrzuca winę na dostawcę np. firmę kurierską?

Pamiętajmy, że jeżeli przewoźnika zarekomendował przedsiębiorca, odpowiedzialność za uszkodzenie przesyłki spoczywa na sprzedawcy aż do momentu wydania rzeczy kupującemu. W sytuacji, gdy zrezygnowaliśmy z oferowanych przez przedsiębiorcę form dostawy i wybraliśmy inną firmę, sprzedawca nie odpowiada za wady powstałe w czasie transportu.

Gdy kupiliśmy prezent za granicą
Zakupiliśmy produkt w innym kraju UE, Norwegii lub Islandii, a przedsiębiorca nie odpowiada na reklamację?

Zgłośmy się po bezpłatną poradę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Można to zrobić za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie internetowej www.konsument.gov.pl, dzwoniąc pod numer 22 55 60 118 lub wysyłając maila na adres: [email protected].

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto