Badanie przedstawiające obecną sytuację w sieci zaprezentowała firma Microsoft, która przeprowadziła je w 21 krajach Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki. Przeprowadzono je poprzez portal MSN na grupie ponad 11 551 internautów na przełomie lutego i marca 2011 roku.
Badanie wskazało, że duża liczba par ukrywa przed sobą, co tak naprawdę oglądają w Internecie.
Tak jak w życiu realnym to mężczyźni okazują się być bardziej skryci: 36 proc. z nich obawia się odkrycia przez partnerki ich aktywności online, podczas gdy wśród kobiet, takiej sytuacji obawia się tylko 25 proc. badanych.
Jeżeli chodzi o ukrywane przez mężczyzn strony, prowadzi bankowość internetowa (62 proc.), zaraz za nią są strony zawierające treści pornograficzne (60 proc.). Jeden na pięciu mężczyzn (20 proc.) obawia się ujawnienia swoich skłonności do hazardu.
Może się wydawać, że to kobiety są bardziej skłonne do ukrywania zakupów w sklepach internetowych, jednak badanie pokazuje, że jest inaczej. Aż 36 proc. badanych mężczyzn wolałoby utrzymać swoje zakupy w Internecie w tajemnicy, podczas gdy wśród kobiet jest to 32 proc. 24 proc. kobiet obawia się, że ktoś może zobaczyć strony zawierające treści pornograficzne, które odwiedziły.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?