Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Podkrakowskie autobusy będą kursować rzadziej?

Maria Mazurek
Do gmin kursują autobusy 62 linii aglomeracyjnych
Do gmin kursują autobusy 62 linii aglomeracyjnych Jan Hubrich
Władze podkrakowskich gmin zastanawiają się, czy nie zmniejszyć liczby kursów autobusów krakowskiego MPK. Właśnie dostały pismo z informacją, że będą musiały więcej dopłacić do linii aglomeracyjnych. Stawki rosną o 11 procent.

Już dziś gminy do kursów MPK dopłacają niemało. Niektóre nawet po kilka milionów złotych rocznie. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie twierdzi, że do podniesienia stawek był zmuszony. - Wynika to ze wzrostu cen paliw, VAT i inflacji - tłumaczy Michał Pyclik z ZIKiT.To tłumaczenie nie przekonuje jednak gospodarzy gmin. - Z wielkim Krakowem nie mamy szans na wynegocjowanie sensownych stawek - komentuje Wacław Kula, wójt Liszek. Zapowiada, że tym razem z kursów MPK do gminy nie zrezygnuje, ale jeśli ZIKiT po raz kolejny podniesie wysokie już dopłaty, zastanowi się nad współpracą z prywatnym przewoźnikiem. - Jest w końcu jakaś granica wytrzymałości - kwituje.

Stacja Kraków-Prokocim: brak ławek, popękane schody. Będzie remont

Wójt Liszek nie jest wyjątkiem. Podwyżki zaniepokoiły też władze sąsiednich gmin. - Są to kwoty, które znacznie obciążają budżet gminy - stwierdza Szymon Łytek, wójt Czernichowa. Do tej miejscowości dojeżdżają dziś cztery linie aglomeracyjne MPK. Gmina dopłaca za to 2,5 miliona rocznie. - Nie chciałbym likwidować żadnej z linii, ale zastanawiam się nad zmniejszeniem częstotliwości kursów - przyznaje wójt. Choć, jak obiecuje, wybierze te kursy, na których obłożenie jest najmniejsze. Również w gminie Świątniki Górne trwa obecnie analiza obłożenia kursów i linii. Burmistrz przyznaje, że być może będzie musiał zrezygnować z jednej z dojeżdżających do gminy linii, lub przynajmniej zmniejszyć częstotliwość kursów. - Tym bardziej, że pracuję nad uruchomieniem połączenia nocnego w weekendy i wydłużeniem do Olszowic trasy autobusu nr 285 - mówi. Będą to dodatkowe koszty, więc burmistrz nie wyklucza szukania oszczędności na innych liniach. ZIKiT dużego problemu jednak nie widzi. - Na razie nie otrzymaliśmy żadnych oficjalnych informacji o rezygnacji z którejkolwiek z linii - mówi Pyclik. I dodaje, że jest za wcześnie na rozmowę o problemach, które pojawić się mogą dopiero w przyszłości.

Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: W Małopolsce kradnie się najchętniej niemieckie auta
Sportowetempo.pl. Najlepszy serwis sportowy
Korki w Krakowie - sprawdź mapę na żywo

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto