Plastyk Miasta Krakowa, Stowarzyszenie Podgórze.pl, Stowarzyszenie ŁAD oraz Stowarzyszenie Moje Miasto A w Nim - organizują akcję, która ma zmienić postrzeganie Podgórza i oczyścić ulicę Kalwaryjską z nadmiaru szyldów i neonów reklamowych, aby stała się jedną z najładniejszych i najczęściej uczęszczanych zakupowych ulic Krakowa.
Zobacz też: Kraków pięknieje z parkiem kulturowym. Coraz mniej billboardów na Starym Mieście
- Chcemy pokazać przedsiębiorcom, że nadmiar reklam i chaos z nimi związany sprawia, że tracą one swoją moc przyciągania i zniechęcają potencjalnych klientów - wyjaśnia współorganizatorka Agnieszka Łakoma, Plastyk Miasta Krakowa.
Organizatorzy zapowiadają, że ul. Kalwaryjska to tylko początek reklamowej rewolucji na Podgórzu, a docelowo cała dzielnica ma zostać oczyszczona. Inaugurację projektu zaplanowano na wtorek, 18 lutego o godz. 18:00 w sali im. F. Maryewskiego Urzędu Miasta Krakowa (Rynek Podgórski 1).
Proces ma przebiegać bez przymusu - sprzedawcy i właściciele lokali będą zachęcani i edukowani dlaczego warto zmienić szyld. Na wtorkowym spotkaniu organizatorzy pokażą w jaki sposób zmiana reklam może pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie biznesu, przedstawią obowiązujące przepisy regulujące zamieszczanie reklam i propozycje Plastyk Miasta.
Zobacz też: Po OMACKu do MOCAKu. Na pomoc Zabłociu [wideo]
Wszyscy, którzy zdecydują się na udział w projekcie mogą liczyć na bezpłatne przygotowanie projektu nowego szyldu i pomoc w jego realizacji, a także akcje promocyjne i reklamowe w mediach oraz na stronach internetowych organizatorów.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?