Po pierwsze komunikacja! TOP 10 inwestycji transportowych. Kraków czeka na metro, nowe linie tramwajowe i drogi. Są plany, brakuje pieniędzy
8. Trasa Nowobagrowa
Elementem trzeciej obwodnicy Krakowa po wschodniej stronie miasta ma być Trasa Nowobagrowa. Zgodnie z założeniem, ma się ona składać z dwóch zasadniczych elementów: części drogowej i tramwajowej. Ma także powstać nowa infrastruktura rowerowa i piesza.
Początek Trasy Nowobagrowej od strony północnej wyznacza tzw. węzeł Płaszów, czyli skrzyżowanie planowanej Trasy Ciepłowniczej oraz ul. Lipskiej i Mierzei Wiślanej. Następnie ma ona biec wzdłuż ul. Mierzeja Wiślana z możliwością połączenia z planowanym układem komunikacyjnym w ramach planowanego „Nowego Miasta” oraz ul. Bieżanowską. Trasa ma przecinać magistralę kolejową w układzie tunelowym lub estakadowym na południe i południowy-zachód od Zalewu Bagry, biec przez tereny przemysłowe aż do tzw. węzła Kabel na wysokości obecnego skrzyżowania ul. Wielicka, Kamieńskiego i Nowosądecka.
Zgodnie z istniejącymi materiałami studialnymi część tramwajowa miałaby zostać zaplanowana równolegle do przebiegu drogowego elementu Trasy Nowobagrowej. Nie wyklucza się też odseparowania obu komponentów i budowy linii tramwajowej w ramach innego przebiegu z włączeniem do torowiska wzdłuż ul. Wielickiej.