- Są tylko miejsca leżące lub kuszetki - dodaje kobieta.
Kilka dni temu podaliśmy ceny biletów na pociągi międzynarodowe do stolic sąsiadujących z Polską państw. Niestety,
kontynuując nasze dziennikarskie śledztwo, odkryliśmy, że PKP nie potrafi zadbać o rzetelną informację dla swoich pasażerów.
Inne
ceny biletówpodawane są w kasach międzynarodowych, a inne na infolinii pod numerem telefonu (42 lub 22) 9436. Z kolei biuro prasowe PKP Intercity przesłało nam dane o cenach biletów, które mogą wprowadzać w błąd.
- Faktyczna cena biletu na pociąg zależy od kursu euro – mówi Beata Czemerajda z PKP. – Kwota w euro przeliczana jest na złotówki. Dlatego opłaty mogą się nieznacznie różnić.
To nie jedyny problem. Jak udało nam się sprawdzić, w ogóle nie są sprzedawane miejscówki siedzące w pociągu do Budapesztu o godz. 22:25. Biuro rzecznika podało jednak taką możliwość i cenę miejscówki.
- To nasz błąd, mogę tylko przeprosić – stwierdza Czemerajda. – Ten konkretny pociąg o nazwie Silesia jest obsługiwany przez PKP Przewozy Regionalne. My do niego doczepiamy wagony sypialne i z miejscami leżącymi. Faktycznie, nie ma do Budapesztu miejscówek siedzących.
Jak zatem poznać ostateczną cenę biletu? Co zrobić, gdy przewoźnik nie może kompetentnie podać nam ceny? Czy w ogóle warto korzystać z usług kolei?
- Gdy przytrafi się nam taka sytuacja, najlepiej przesłać skargę listownie (nie przez e-mail) na ręce prezesa danej spółki, w tym przypadku PKP Intercity – mówi Michał Marszałek, Miejski Rzecznik Konsumentów z Krakowa. – Jeśli to nie poskutkuje, pismo można wysłać do Ministerstwa Transportu.
Jak dodaje Marszałek, jego instytucja może interweniować, jeśli firma nie wywiąże się ze zobowiązań, a więc nałoży niesłuszną karę, wyda zły bilet lub wydrukuje błędną cenę.
- Dziwię się, że spółka PKP Intercity zapowiada likwidacje ważnych połączeń kolejowych, niektórych ofert promocyjnych i chce wprowadzać podwyżki, tłumacząc je koniecznością odnowienia taboru – dodaje Marszałek. – Póki jest monopolistą i wie, że klient nie ma wyboru, trudno o zmianę takiego podejścia do pasażerów.
Zobacz także:
Jak zgłosić reklamację do PKP SA
Czekamy na Twoją opinię! Czy spotkały Cię podobne problemy na kolei? Co jeszcze musi się zmienić, aby PKP mogło zostać uznane za firmę dbającą o pasażera?
Daj znać wszystkim, co myślisz!
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?