Uważaj na promocje, czyli jak nie dać się oszukać
Trwa gorący sezon wyprzedaży. Obniżki z tygodnia na tydzień są coraz większe, i w niektórych sklepach sięgają nawet 77 procent. Witryny kuszą i przyciągają klientów wielkimi plakatami, informującymi o zniżkach, a także "gołymi" manekinami.
Część sklepów faktycznie wyprzedaje cały asortyment, aby nie zostać z letnim towarem. Wiele sklepów jednak zniżkami obejmuje tylko wybrane towary w nadziei, że klient kupi również towar nieprzeceniony.
T-shirt za 9,90. Rozmiar XXL
Im wyższe promocje, tym szybciej towar znika z półek sklepowych. Jednak jeśli klienci czekają na największe przeceny, muszą liczyć się z faktem, że często już nie ma rozmiarów, których poszukują. Najbardziej chodliwymi rozmiarami są S, M, L i XL. Do wyboru pozostają wtedy już tylko rozmiary skrajne XS i XXL.
W wielu sklepach zdarzają się również tzw. "mega okazje", jak przecena płaszczy z 350 złotych na 70 złotych. Są także koszulki za 9,90 oraz swetry i spodnie już od 29 złotych. - Prawda jest taka, że jeśli normalnie jakieś buty kosztują 500 zł, a potem są przecenione do 70 zł, to tyle one są w rzeczywistości warte. Resztę - zarabia luksusowy sklep - twierdzi użytkowniczka portalu klientki.pl.
Wygoda, wygląd, jakość
Według ekspertów z PMR Research, na zakupy Polaków na rynku odzieżowo-obuwniczym wpływa płeć, wiek i dochód. Natomiast na atrakcyjność towaru składa się przede wszystkim wygoda, wygląd i jakość. Cena jak się okazuje nie jest taka istotna, natomiast marka towaru jest kwestią drugorzędną.
Z badań wynika również, że promocje większy wpływa mają na kobiety, które chętniej chodzą po sklepach, i kupują rzeczy, których wcześniej nie planowały.
Do kogo się zwrócić z reklamacją?
Kuszące promocje często są powodem nieprzemyślanych zakupów. Jeśli będziemy chcieli zwrócić towar, trzeba pamietać o zachowaniu paragonu, czyli dowodu zakupu.
W przypadku wątpliwości lub problemów można zwrócić się o poradę prawną lub informację do bezpłatnej infolinii konsumenckiej pod nr telefonu 0800 800 008 (od poniedziałku do piątku w godz. od 9.00 do 17.00).
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów pozostaje do dyspozycji mieszkańców Krakowa w poniedziałki w godzinach od 9.30 do 16.30, od wtorku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00 w siedzibie przy al. Powstania Warszawskiego 10, Centrum Administracyjne, I piętro, box 72 w Punkcie Konsultacji Prawnych Biura Obsługi Konsumentów.
Podzielcie się z nami informacjami
A Wam co udało się upolować na tegorocznych promocjach? Gdzie widzieliście największe bonusy? A może znacie sklepy warte polecenia?
Zobacz też:
Zobacz na MM:Wywiady | Serwis motoryzacyjny | Photo Day - plenery fotograficzne | Blogi | Zdrowie i uroda | Konkursy MM | MoDO | Inwestycje | Recenzje | Rowery |
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?