- Do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej wysłaliśmy ogłoszenie o przetargu na realizację obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 o długości 4,2 km. Wykonawca będzie miał za zadanie opracować brakujące projekty wykonawcze i wykonać roboty budowlane na inwestycji – mówi Ewa Adamczewska ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.
Obwodnica Przecławia i Warzymic powstanie w 2 etapach. Pierwszy etap od ronda Hakena do połączenia z obecną DK13 na południe od Przecławia. Drugi od połączenia z obecną DK13 (Siadło Górne) do połączenia z A6 (węzeł Szczecin Zachód). Dla pierwszego etapu nie będzie zmian w stosunku do opracowanej wcześniej dokumentacji.
ZOBACZ TEŻ: Obwodnica Warzymic i Przecławia powstanie w dwóch etapach. Będą zmiany w projekcie
- Odcinek, dla którego został ogłoszony przetarg na realizację, będzie się rozpoczynał od ronda Hakena do przecięcia z obecną DK13 w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne. Na drodze powiatowej między Przecławiem a Ustowem powstanie węzeł drogowy Przecław. Droga na południe od miejscowości Przecław włączy się w obecny przebieg DK13. Ten fragment obwodnicy umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości Przecław i Warzymice, dzięki czemu skończą się zatory drogowe na obecnym przebiegu DK13. Będzie to dwujezdniowa droga klasy GP o dwóch pasach ruchu w każdą stronę – wyjaśnia Ewa Adamczewska.
CZYTAJ TEŻ:
Przypomnijmy, że w połowie grudnia ubiegłego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podjęła decyzję o zerwaniu umowy z dotychczasowym wykonawcą projektu i prac na obwodnicy, czyli Energopolem Szczecin.
Konieczność znalezienia nowego wykonawcy zbiegła się w czasie z wpisaniem do Programu budowy 100 obwodnic obwodnicy Kołbaskowa, która będzie kontynuacją obwodnicy Przecławia i Warzymic. Pojawienie się tego zadania wymaga realizacji węzła Szczecin Zachód od razu ze wszystkimi relacjami zarówno w kierunku na Szczecin, jak i na Rosówek (obecny projekt budowlany zawiera tylko wyloty z A6 w kierunku Szczecina), po to aby przy realizacji obwodnicy Kołbaskowa nie była już potrzebna ingerencja w węzeł z A6.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?