Nie masz czasu na ćwiczenia? Te zajmą Ci dosłownie kilka minut! Szybkie i proste ćwiczenia, które możesz wykonać nawet przed telewizorem

Marlena Hebda
Marlena Hebda
Szybkie i proste ćwiczenia dla tych, którzy nie mają czasu. Wystarczy kawałek podłogi i 5 minut wolnego! Jonathan Borba/unsplash.com
Brakuje Ci czasu, a masz ochotę poćwiczyć? Żeby prowadzić aktywny tryb życia nie trzeba robić codziennie godzinnego treningu. Wystarczy wygospodarować nawet 5 minut - podczas przerwy w pracy, oglądania telewizji czy przed snem. Wbrew pozorom krótkie i proste treningi też są bardzo efektywne - pomagają nam się trochę rozruszać, odprężyć, a także osiągnąć nasz wymarzony model sylwetki. Zobaczcie poniżej i w galerii nasze propozycje na krótkie i szybkie ćwiczenia: na brzuch, plecy, pośladki, kręgosłup i inne partie ciała. Idealne, gdy brakuje nam czasu.

Brak czasu na aktywność fizyczną? Te ćwiczenia są szybkie, proste i zajmują nie więcej niż kilka minut

Zdrowy tryb życia i aktywność fizyczna są hiperważne - wszyscy o tym wiemy. Ale czasem trudno przekuć świadomość w działanie - szczególnie, kiedy na naszych barkach spoczywa mnóstwo obowiązków zabierających mnóstwo czasu. Po całym dniu pracy, zajęć, szkoły często nie mamy czasu ani siły, żeby myśleć dodatkowo o treningu i kolejnym wysiłku.

Na szczęście naszemu organizmowi nie potrzeba 40-minutowej tabaty czy godzinnego treningu siłowego, żeby czuł się dobrze i wspierał nas w codziennych zmaganiach. Tak naprawdę wystarczy kilkuminutowy trening, który trochę nas rozrusza, a przy okazji pomoże w kształtowaniu wymarzonej sylwetki.

Żeby przekonać Was, że sport i aktywność fizyczna nie oznacza tylko długich i wycieńczających treningów, znaleźliśmy dla Was kilka zestawów ćwiczeń, które angażują wszystkie mięśnie, pomagają zniwelować bóle pleców, karku i nóg, a dodatkowo pomagają "odbębnić" codzienny trening. Większość z nich nie zabiera więcej niż 5-7 minut, zatem można wykonać je nawet w ramach przerwy podczas pracy. Zestawy zawierają ćwiczenia na każdą partię ciała: na brzuch, uda, pośladki, kręgosłup, także ćwiczenia rozciągające. W galerii znajdziecie też treningi, które można wykonywać na kanapie przed telewizorem albo na łóżku przed samym położeniem się spać. Sposobów na szybkie, proste i efektowne ćwiczenia jest naprawdę wiele! Zobaczcie.

Sposoby na szybki trening, gdy nie mamy czasu. Proste ćwiczenia dla zabieganych

Poniżej przedstawiamy kilka dodatkowych ćwiczeń, które możecie wykonywać razem lub oddzielnie podczas chwili przerwy i sposobów na zdrowsze i aktywniejsze życie mimo braku czasu. Pamiętajcie, że nawet najmniejsza aktywność fizyczna potrafi zrobić wielką różnicę i zdziałać w naszym organizmie cuda.

  1. Pajacyki

    W klasycznej wersji lub spokojniejszej - zamiast skakania, na przemian odkładamy nogi na bok, ruszając rękami w górę i w dół.

  2. Przysiady

    Przysiady są wdzięcznym ćwiczeniem - można je wykonywać w naprawdę wielu wariantach! Od klasycznych w rozkroku lub ze złączonymi nogami, przez przysiady sumo, na palcach czy z pulsowaniem. To, który wariant wybierzemy, zależy od tego, na co aktualnie mamy ochotę i siły.

  3. Unoszenie łydek

    Ćwiczenie, które świetnie angażuje mięśnie nóg. Stajemy w lekkim rozkroki i raz po raz unosimy stopy na palce, lekko napinając łydki. To ćwiczenie, które można wykonać także siedząc na krześle przed biurkiem! Bardzo dobrze poprawia krążenie.

  4. Krótki spacer

    Tak, nawet spacer jest aktywnością fizyczną! 15-minutowa przechadzka wokół osiedla nie tylko sprawia, że trochę więcej się ruszamy, ale też oczyszcza umysł i pozwala trochę odpocząć.

Szczepienia 16- i 17-latków coraz bliżej

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie