Wydarzenie, realizowane w ramach projektu "Produkt muzealny w wybranych miastach świata - promocja szlaków muzeów w Europie", zostanie oficjalnie zainaugurowane w piątek, 17 września, o godz. 10.00 w Teatrze im. Juliusza Słowackiego.
Główny cel projektu to promocja szlaków muzeów istniejących na terenie aglomeracji krakowskiej oraz rozwój turystyki kulturowej i biznesowej w Krakowie. Swoje uczestnictwo w konferencji potwierdziło m.in. 92 przedstawicieli muzeów, 42 touroperatorów, 27 przedstawicieli uczelni wyższych, 27 dziennikarzy i 22 planistów spotkań.
Uczestnicy konferencji będą mogli zapoznać się z ofertą krakowskich muzeów w teorii i praktyce. Goście przyjadą do Krakowa w czwartek, 16 wrzenia, wykłady i panele rozpoczną się w piątek, 17 września.
W tym dniu wygłoszone zostaną m.in. wykłady na temat atrakcji turystycznych Małopolski i Krakowa oraz sposobów promocji muzeów w Turynie, Paryżu, Wiedniu, Berlinie, Lwowie czy Kordobie. Goście zwiedzą także krakowskie muzea.
W sobotę, 18 września, odbędą się obrady panelowe w muzeach krakowskich. Ich temat przewodni to oferta muzeów krakowskich dla organizatorów turystyki. Sposoby prezentowania i promocji zbiorów muzealnych na przykładzie Krakowa oraz miast uczestniczących w konferencji. Obrady zorganizowane zostaną w Muzeum Historyczne Miasta Krakowa (w Pałacu Krzysztofory), w Fabryce Emalia Oskara Schindlera (oddziale Muzeum Historycznego Miasta Krakowa), Muzeum Narodowym w Krakowie (gmach główny) i Muzeum Inżynierii Miejskiej.
Wszystkie przedsięwzięcia realizowane w ramach projektu "Produkt muzealny w wybranych miastach świata - promocja szlaków muzeów w Europie" mają na celu prezentację walorów szlaków muzeów krakowskich w szerszym kontekście atrakcyjności turystycznej regionu a także udzielenie podmiotom działającym na rynku usług turystycznych i kształtującym trendy w turystyce światowej wyczerpujących informacji na temat potencjału szlaków muzeów w zakresie turystyki kulturowej i biznesowej.
W ramach projektu przygotowano prezentacje w dziesięciu miastach Europy (Paryż, Bratysława, Londyn, Berlin, Wiedeń, Turyn, Sztokholm, Bruksela, Kordoba, Praga) – które miały na celu oprócz promocji Krakowa i szlaków muzeów także zaproszenie przedstawicieli branży turystycznej i dziennikarzy zajmujących się tematyka związaną z turystyka do uczestnictwa we wrześniowej konferencji w Krakowie.
Przygotowano foldery prezentujące ofertę muzeów krakowskich - sześć tematycznych szlaków: "Hity Krakowskich Muzeów", "Sztuka Młodej Polski", "Szlak Nauki i Wiedzy", "Szlak Kultury Żydowskiej", "Życie Dawniej", "Zamki w Małopolsce", a także folder "Muzea – Oferta spotkań", broszurę informującą o projekcie i mapę muzeów (w wersji papierowej i elektronicznej).
Uruchomiona została strona internetowa projektu. Przygotowano kampanię reklamową szlaków krakowskich muzeów w mediach zagranicznych. Swoim zasięgiem kampania objęła Austrię, Belgię, Czechy, Francję, Hiszpanię, Niemcy, Słowację, Szwecję, Wielką Brytanię.
W przedsięwzięciu bierze udział ponad 20 muzeów z Krakowa, Wieliczki, Niepołomic i Pieskowej Skały. Patronat honorowy nad projektem objęli: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Minister Sportu i Turystyki, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Prezes Międzynarodowej Rady Muzeów (ICOM), Światowa Organizacja Turystyki (UNWTO/OMT) oraz Europejska Komisja Turystyki (ETC).
Udostępnij artykuł na Facebooku |
Zobacz na MM:Wywiady | Serwis motoryzacyjny | Photo Day - plenery fotograficzne | Ekstraklasa: Wisła i Cracovia | Zdrowie i uroda | Filmowy Kraków | MoDO | Inwestycje |
Zofia Zborowska i Andrzej Wrona znów zostali rodzicami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?