Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na południu budowa S7 idzie w najlepsze [ZDJĘCIA]

Piotr Ogórek
W Krakowie jest na ukończeniu, a na północy jest przetarg.

Kierowcy jeżdżący po Małopolsce mogą mieć powody do zadowolenia. Rozbudowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień-Rabka postępuje w najlepsze. Z kolei już w lipcu ma być ukończona wschodnia obwodnica Krakowa w ramach trasy S7 wraz z mostem przez Wisłę. Do tego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpisała przetarg na pierwszy odcinek trasy S7 od Krakowa do granic województwa świętokrzyskiego. Ostatnią dobrą wiadomością jest wpisanie budowy Północnej Obwodnica Krakowa (POK) z listy rezerwowej na listę podstawową inwestycji tzw. Kontraktu Terytorialnego.

Pierwszy przetarg na budowę trzech odcinków S7 na północ od Krakowa GDDKiA rozpisała już w 2015 roku. Ale jesienią 2016 inwestycja stanęła pod znakiem zapytania, bo Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie zakwestionował przebieg trasy koło Poradowa w pow. miechowskim. To jego mieszkańcy zaskarżyli przebieg trasy. Wybrnięto z sytuacji tak, że fragment z Poradowem będzie realizowany jako ostatni. Zacząć można więc od dwóch pierwszych, a do ostatniego odcinka przygotować nowy przebieg. Rozpisano więc przetarg na odcinek Kraków-Widoma, a za kilka dni ruszy przetarg na następny, czyli Widoma-Szczepanowice.

Początek prac nad wylotem S7 z Krakowa to dobra informacja w kontekście ukończenia już prawie trasy S7 w ramach wschodniej obwodnicy Krakowa. Ta ma się skończyć w lipcu. Jej najbardziej efektowną częścią będzie podwójny most spinający brzegi Wisły. Wartość prac wyniosła 530 mln zł.

Pełną parą idą prace na południu Małopolski, gdzie rozbudowę ponad 18-kilometrowego odcinka S7 podzielono na trzy części. Spektakularnie wygląda budowa podziemnej przeprawy pod Małym Luboniem na odcinku Naprawa-Skomielna. Jeden z tuneli jest już wydrążony na 100 metrów. Dwa dwukilometrowe tunele mają być wydrążone do końca 2019 roku, a oddane do użytku w 2020.

Ważnym elementem układu komunikacyjnego Małopolski ma być Północna Obwodnica Krakowa. Inwestycja obiecywana od lat, ma w końcu otwartą drogę do realizacji. Trafiła bowiem właśnie z listy rezerwowej na podstawową Kontraktu Terytorialnego. To umowa między rządem i samorządem, która określa cele i priorytetowe inwestycje. Trasa połączy Modlniczkę z Mistrzejowicami i znacznie odciąży południową obwodnicę Krakowa oraz pozwoli ominąć zatłoczone miasto.

Autor: Amadeusz Calik, Gazeta Krakowska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto