Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Moda na RyzyKOchanie, czyli walka z HIV

Redakcja
Ruszyła kolejna kampania społeczna, mająca na celu uświadomienie młodym ludziom ryzyka związanego z wirusem HIV.

W ramach akcji został przeprowadzony konkurs KREUJ IDEE, wspierany przez polskie gwiazdy mody oraz znanych artystów.

Po raz pierwszy moda walczy z HIV. Paprocki & Brzozowski, Viola Śpiechowicz, One Eighty, Dawid Woliński i Ola Osadzińska to tylko niektóre znane i doceniane osobistości ze środowiska mody, które swoim wizerunkiem i zaangażowaniem (m.in. przez zaprojektowanie specjalnych nadruków na koszulki, tematycznie związanych z HIV/AIDS) wspierają kampanię społeczną przeciw HIV „ryzyKOchania”.

Z nadruków zaprojektowanych przez kreatorów mody oraz prac nagrodzonych w konkursie KREUJ IDEE powstanie specjalna kolekcja koszulek „ryzyKOchania”. - Młodzi ludzie przyzwyczajeni są do szumu medialnego i ciężko jest zwrócić ich uwagę nawet na tak oczywisty problem, jakim jest HIV. Staraliśmy się znaleźć nowy kanał komunikacji z młodzieżą, sposób na edukację, ale bez nachalnego moralizowania. Moda świetnie spełnia tę funkcję. – argumentują organizatorzy.

Jury konkursu KREUJ IDEE, w składzie którego zasiadła m.in. kreatorka mody Ewa Minge, wybrało 5 najlepszych propozycji nadruków, które zostaną włączone do kolekcji „ryzyKOchania”. Decyzja o końcowym kształcie kolekcji należy jednak do internautów - do 12 marca można głosować na wybrany projekt, który ma szansę otrzymać Nagrodę Publiczności i także znaleźć się w kolekcji: www.kreujidee.pl/konkurs/main.php

Kolekcja „ryzyKOchania” zostanie zaprezentowana podczas specjalnej sesji zdjęciowej, w której wystąpią gwiazdy kampanii oraz studenci uczelni wyższych z całego kraju. Do noszenia koszulek zachęcać będą m.in. sportowiec Szymon Kołecki, aktorka Małgorzata Socha, tancerz Rafał „Roofi” Kamiński i piosenkarka Monika Brodka. Koszulki trafią do sprzedaży jeszcze przed wakacjami.


Brak świadomości Polaków, iż żyją w państwie o najwyższym wskaźniku nieświadomych nosicieli HIV w Europie (w Polsce ponad 35 tys. osób żyje z HIV, a tylko 12 tys. wie o swoim zakażeniu), brak wiedzy z zakresu walki z HIV, a także potrzeba publicznej debaty o zagrożeniu wirusem powodują, że różne organizacje, stowarzyszenia, gwiazdy estrady, kina, teatru, TV, itd. angażują się w akcje takie, jak ryzyKOchania.

W ramach kampanii odbędzie się również konkurs „Sztuka przeciw AIDS”, który wyłoni najlepszą fotografię, film, grafikę bądź pracę plastyczną poruszającą temat HIV. Poza konkursami organizatorzy planują przeprowadzenie na największych uczelniach w Polsce happeningów, pt. Niechciany Podarunek. Podczas eventów studenci będą mieli okazję poszerzenia swojej wiedzy na temat wirusa HIV, udziału w konkursach i grach zespołowych oraz otrzymania prezentów.

Głównym celem kampanii jest promocja odpowiedzialnego stylu życia, szerzenie wiedzy na temat dróg zakażeń HIV oraz propagowanie idei robienia testów na obecność wirusa. Ostatnie badania wykazują, że profilaktyka przeprowadzania testów wykrywających wirusa HIV mogłaby uratować życie 30% osób w ciągu roku, które są zakażane.


SPOŁECZNOŚĆDZIELNICEKULTURASPORT
od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto